FANDOM

FYI

Denna artikel är oklart kanon

Denna artikel behandlar ett ämne med ursprung i en fullt licensierad källkod, men med obekräftade status som en del av SG1/SGA/SGU kanon och kontinuitet.

Ulysses
Ulysses
Biografisk information
Ras

Goa'uld

Kön

Man

Politisk information
Lojalitet

Volca

Av universum information

Ulysses är en Goa'uld i en Unas värd som en gång tjänstgjort en fiende till Ares innan Ares lyckades förgöra honom. När detta hände, var Ulysses beaktas Ares trevligt och torterades i åratal för att statuera ett exempel för alla andra som skulle trotsa Ares. Det var i den fängelsehåla som han lärde sig tolerans, acceptans och till och med medkänsla från en medfånge, bli en Tok'ra i sak om än inte till namnet.

Någon gång före fallen av Grekland, var Ulysses transporteras genom Stargate till Goa'uld kyrkogård värld Kar'tek där han blev vän med de infödda Volca även om man använder någon form av teknologi för att ge dem en naturlig förmåga att fas genom fasta föremål, denna teknologi bygger på en elektronisk anordning som verkade som liknar Tollan men mindre kraftfulla. Ulysses hållit sig gömda i berget under många år innan SG-1 kom till planeten.

Etahy tog Daniel Jackson för att se Ulysses efter resten av SG-1 hade fångats söka hans hjälp. Även Ulysses inte förefalla glad att se Daniel, efter förhör honom om läget av jorden han tycks att värma upp till honom något, går så långt som att berätta för honom om hans förflutna. Han gav Jackson enheten fasförskjutning hade han och informerade honom om att det bara skulle pågå i fem minuter, och kräver att han inte låta den falla i Goa'uld händer så att de bakåtkompileras det.

Kort därefter lyckades Daniel Jackson och Etahy använda sina fasskiftande förmåga att fri SG-1 och Etahys familj. Under dessa händelser, trodde de att de hade dödat Mars—om han överlevde faktiskt—och så efteråt planerade att bygga sin regering. På Daniel Jackson förslag ledde Etahy Mars förre Jaffa till Ulysses, så att han kunde hjälpa dem i detta avseende. (SG1: "Stargate SG-1: Fall of Rome")

Externa länkarRedigera