FANDOM

Tempel av Gudar
Chulak Director's Cut 2
Information
Plats

Chulak

Byggare

Jaffa

Under kontroll av

Jaffa

Nuvarande status

Aktiv

Tempel av Gudar är den största och mest överdådiga byggnad av hela Chulak Tempel av Gudar är bosatt Goa'uld vid besök där. "Templet" är egentligen mer besläktad med ett palats, med stående personal på 250 Jaffa, 42 sovrum och utstyrsel ornately utformad i guld och juveler. På alla sätt dekadens Goa'uld står i skarp kontrast till den primitiva samhället Jaffa, inklusive privata Goa'uld bad tillräckligt stora för att tillåta hela byar Jaffa att bada på en gång.

Här Goa'uld vill för ingenting, Systemherrarna och drottningar både har stannat vid detta palats, väntade på av tusentals beundrande dyrkare. Potential värdar kan också finna sig förde till templet tills Goa'uld kan avgöra deras lämplighet för implantation. Nyligen mogen larv Goa'uld simtur i speciellt utformade tankar som kantar väggarna i de privata kammare. De lägre nivåerna av templet innehåller håller celler för fångar och potentiella värdar. Goa'uld att resa till Chulak kan granska de församlade fångarna - typiskt de som innehas av kidnappade från andra världar - för användning som värdar. De flesta fångar som inte är markerade sedan dödas efteråt.

Inom de övre nivåerna av templets Rum av Överföring, där larver Goa'uld implanteras i sina ovilliga värdar. Jaffa behandla rummet som en helig plats, bara präster och gynnade slavar kan bevittna vad som framkommer inom. Processen för överföring - implantion - är snabb men prästerna välsigna händelsen och registrera händelser med hused vördnad. De register går sedan till hallen för inspelning föras in i berättelserna om gudarna. (RPG: "Stargate SG-1: Roleplaying Game")