FANDOM

Tau'ri-Asuraner hybrid
Elizabeth Weir
Samhällelig information
Art

Tau'ri

Distinktion

Ersatta nanite celler

Hemvärld

Lantea

Språk

Engelska

Status

Utdöd

Av universum information
Första framträdande

Adrift

Tau'ri-Asuraner hybrid var en ras av människa med celler ersätta av Asuraner nanite celler.

ÖversiktRedigera

Denna form av människa var annorlunda än som finns i Vintergatan galaxen eftersom delar av kroppens celler är ersatta med nanite celler. Och hade en begränsad livslängd och därmed åldrats med tiden, trots att nanite kan ha kunna sakta ner det avsevärt. Även om organiska celler blev ersatta av nanite celler så kan dem användas för att läka skador och sår.

HistoriaRedigera

Under 2007 efter Niam hade infekterade Elizabeth Weir med nanite och efter att Meredith Rodney McKay lyckats avaktivera dem så flöt dem omkring i hennes kropp under en tid. Efter att Asuraner Stargate satellit skadad Atlantis kontroll torn så blev hon föll omkull av strålen som träffa tornet. Hennes fall gav henne svåra skador och var nära på dö. Rodney hade ingen annat val än att åter aktivera hennes nanite och programmerade om dem att dem skulle inte kontakta dem andra Replikatorerna.

Han hade programmerad naite att reparera hennes svåra skador och han visste att dem celler som nanite fixade blev ersatta med nanite celler så hon skulle bli hälften människa och hälften Asuraner för livet. Om han stängde av cellerna så skulle hon dö. Men efter hon blev fångad av Asuranerna när hon och resten av John Sheppards team reste till Asuras för ta en Zero Point Module till Atlantis så överförde Asuranernas hennes nanite och lät dem repliktera till en Asuraner.

Hennes biologiska kropp förstördes och hon var den enda Tau'ri-Asuraner hybriden. (ATL: "Progeny", "Adrift", "Lifeline")