FANDOM

Stargate SG-1 / Atlantis: Points of Origin
Stargate SG-1 and Stargate Atlantis Points of Origin
Tillskrivning
Teckning artist

Lindsay Allen

Redaktör

Sally Malcolm

Publikationsuppgifter
Utgivare

Fandemonium

Släppdatum

November 12, 2015 (Kindle)

Mediatyp

Antologi

Sidor

258 (Kindle beräknad)

Allmänt
Serie

Stargate SG-1 & Stargate Atlantis

Stargate SG-1 / Stargate Atlantis: Points of Origin, vilket är volymen två av Travellers' Tales, är en antologi med noveller som publicerats av Fandemonium.

Publishers SummaryRedigera

Öppna gate...

Från Ronons pre-culling dagar på Sateda till Överste Carters första veckorna i befälet över Atlantis, från nedfallet av George Hammond möte med SG-1 i 1969 till konstiga förehavanden på i Minnesota, Stargate: Points of Origins ger dig en fantastisk samling av berättelser från hela Pegasus och Vintergatan galaxer. Så kom gå igenom gate med tio av våra fantastiska Stargate författare i vår andra antologi Travelers' Tale...

InnehållRedigera

Här är en lista över noveller inom Stargate SG-1 / Stargate Atlantis: Points of Origin.

Förlags ExtraktRedigera

En tjänsteman utdrag ur Precognition av Jo Graham:

Cheyenne Mountain, 10 juli 1997

Projektet kallades Stairway to Heaven men det var en grind som gick ingenstans. George Hammond tittade ut genom fönstret rum konferens på formen höljd i draperier, svagt upplysta av några hängande ljus. Huvudströmmen var inte på. Det fanns inte någon anledning till att det ska vara.

Han satte genomgången bindemedel ned på repad konferensbord och satte sig eftertänksamt i en rump-fjädrande stol. Hela installationen var lite kör ner, lite föråldrad, precis som honom. Han var mindre än ett år från pension, och detta var det perfekta jobbet för att avsluta sin karriär, avveckla ett projekt som hade verkade som en bra idé, men hade gått ingenstans. Det var en trevlig, lugn coda till trettio års tjänst, ett slut inte med trumpeter men med pyttelitet, små fioler.

General George Hammond fnös. Han kände sig ledsen för sig själv, och det var ovärdigt. Han hade haft en bra körning. Han hade gjort en fan av en hel del intressanta och användbara saker i sin karriär, även om ingen av dem hade varit historiskt. Tänker du kommer att göra historia är en ung mans dröm. I verkliga livet, om du har tur att göra mer nytta än skada och lämna platsen i bättre form än du fann den. Han hade gjort några jävla användbara saker, och det var mer än man kan säga om denna plats.

Han bläddrade öppna blå bindemedel igen. En bit av utomjordisk teknologi upptäcktes av en arkeologisk utgrävning i Egypten som skapade en stabil maskhål till en annan värld. Omöjligt, osannolikt, fantastiska, extraordinära - och i slutändan en återvändsgränd. Det fanns ett hus han hade besökt en gång med sin fru, på semester någon gång på sjuttiotalet, en dårskap av något slag, byggd med trappor som ledde upp till tak och dörrar som öppnas på väggarna. Ingen anledning till det. Bara sånt en ägare med för mycket pengar trodde var smart. Stargate var samma sak, hade General West berättade honom när han överlämnade de metafor nycklarna. Det var en dörr som öppnas på en vägg, trappor som ledde till taket. En dörr som öppnas på en värld obeboelig av en nukleär explosion, en grind till en förstörd grind. George var välkommen till det.

Han satte bindemedlet försiktigt på bordet och gick ner metall trappan till kontrollrummet, sedan runt och ut på golvet i rummet som höll Stargate, kammaren som en gång varit en missil silo tjugoåtta år tidigare.

Drop dukar som höljd ringen flyttas svagt i vinden från luftkonditioneringen, gungande något som om de dolda något annat än väggen bakom det. Men det var naturligtvis inte något. Det var bara en betongvägg. Och ändå var han tvungen att se.

"Ta av den där", sade han, och Flygare sprang att dra på repen som höll draperier.

De kaskad till golvet med en susurrating ljud. Det lyste i de knappa lysrör, mörkt och tyst med glans av främmande metall. En ring. En gate. En dörr med ingen nyckel. George stod och tittade på den under en lång tid.

Sedan gick han på sitt kontor och satte sig vid misshandlade allmänna frågan skrivbord. Det var den utlovade högen av mappar på skrivbordet, och en kopia av hans order. Städa. Få allt i ordning. Se till att saken är verkligen värdelös. Ordna sin studie ifall det finns något mer att läsa i sina sniderier. Packa upp och lägga undan den.

George läsa igenom PM tre gånger.

Se till att saken är verkligen värdelös.

Han kallade Löjtnant i, en pojke som tydligt önskade han var någonstans mycket mer spännande än jord i Colorado. "Vad är det här högen av personal mappar?"

"Sade General West fanns några rutinöverföringar, sir. Han tar Major Wright med honom, så måste det finnas en ny forskargrupp huvudet. Även Sgt. Devry är på väg att avsluta sin värvning och har avböjt att reenlist, så han behöver bytas också. det är ett par möjliga ersättare för Devry, och någon som brukade vara med forskargruppen som frågar att komma tillbaka. "

George fnös. "Är han inte vet att vi stänger ner?"

Löjtnanten skakade på huvudet. "Kapten Carter är ganska ihållande, sir."

George sprida mappar ut. "Det är allt sedan, son."

En ersättning för en sergeant. En ambitiös ung man som skulle behöva veta att han var inne på fel spår. En återvändsgränd, en dörr till himlen draperad i draperier, ett löfte ouppfyllda.

George vänt den första mappen öppen och frös.

Tjugofem år och fler hade gått sedan han hade sett det där ansiktet, men han hade inte glömt det. Samma stora blå ögon och spetsig haka, samma beskurna hår som borde ha varit ointressant men var inte lika bestämd titta rakt in i kameran utan minsta antydan till ett leende. Kapten Samantha Carter.

Externa länkarRedigera