FANDOM

Stargate SG-1: Transitions
Transitions
Tillskrivning
Författare

Sabine C. Bauer

Publikationsuppgifter
Utgivare

Fandemonium

Släppdatum

Oktober 2011

Mediatyp

Roman

Sidor

320

ISBN-10

1905586523

ISBN-13

978-1905586523

Allmänt
Serie

Stargate SG-1

Förgås av

Stargate SG-1: Sunrise

Följt

Stargate SG-1: Oceans of Dust

Stargate SG-1: Transitions är en roman av Fandemonium, som skrevs av Sabine C. Bauer.

Publisher's summaryRedigera

Resan börjar

Efter sin mors död, Cassie Fraiser går vidare. Så hon tänker. Men det finns farliga krafter i arbetet och hon snart finner sig själv fastnat i en situation långt bortom hennes kontroll. Det är en bra sak Överste Carter var att hålla ett öga på henne.

Men medan Carter rallyn SG-1 till Cassies stöd händelser på Atlantis går från dåligt till värre. Inför en dödlig pest och ett datorvirus som är stänga av staden, det ser ut som överste Sheppards team ger rika smulor för inkommande Wraith Hive skepp.

Men ibland händelser galaxer isär anslutna på oväntade sätt, och hjälp kommer från de mest överraskande platser. I denna actionfyllda historia, Sabine C. Bauer sammanför hjältar Stargate SG-1 och Stargate Atlantis i kampen av sina liv…

Kronologiskt PlaceringRedigera

Denna roman utspelar sig under säsong åtta av Stargate SG-1.

Amazon's summaryRedigera

Nyligen främjas till det frodigt av General, Jonathan J. O'Neill är bara att vänja sig sin nya position på Stargate Command när katastrofen är ett faktum. Cassandra Fraiser, den antagna dotter till framlidne Doktor Janet Fraiser, har kidnappats av krafter okända. Samtidigt Daniel Jackson får en begäran - översätta en mystisk dokument, eller Cassie kommer att dödas. Fast besluten att inte ge in kidnapparna, Överste Samantha Carter samlar hennes gamla grupp tillsammans en sista uppdrag - rädda Cassandra.

ReferenserRedigera

ExtraheraRedigera

Ett officiellt släppt utdrag från kapitel 1:

"Jag upprepar , överste . Vad fan hände?"

"Eh..."

Åh fan, visste han att rynka pannan. Hon var på väg till techno-babbel. Med tanke på hur hans huvud kände, han förmodligen inte skulle överleva det. "Tjugofem ord eller mindre, och inte mer än tre stavelser vardera, Carter!"

"Jack! Sam! "Daniel kom klättra över högar av spillror, Teal'c sig. De såg lite svedd i kanterna , men annars verkade vara i fullgott skick. "Är ni okej?" Flämtade Daniel. "Vad fan hände?"

"Det är det jag försöker ta reda på. Carter!"

"När missilen träffade bilen, tog explosionen ut bensinpumpar och iväg allt bränsle var kvar i de underjordiska tankarna. Tjugofyra ord, sir. "Hon flinade. "Det fanns en chans att en del av granatsplitter kan träffa helikoptern, men jag hade faktiskt inte vågat räkna med det. Jag antar att det var lite mer gas i dessa tankar än vad jag hade trott..."

En tjänsteman utdrag ur kapitel 9:

"Jag upprepar, Överste . Vad fan hände?"

"Eh... "

"Jack! Sam! "Daniel kom klättra över högar av spillror, Teal'c sig. De såg lite svedd i kanterna, men annars verkade vara i fullgott skick. "Är ni okej? "Flämtade Daniel. "Vad fan hände?"

"När missilen träffade bilen, tog explosionen ut bensinpumpar och iväg allt bränsle var kvar i de underjordiska tankarna. Tjugofyra ord, sir. "Hon flinade. "Det fanns en chans att en del av granatsplitter kan träffa helikoptern, men jag hade faktiskt inte vågat räkna med det. Jag antar att det var lite mer gas i dessa tankar än jag trodde…”

Externa länkarRedigera