FANDOM

Stargate SG-1: The Official Magazine 1
Atlantis- The Official Magazine 1
Tillskrivning
Författare
Redaktör

Sharon Gosling
Nyheter: Darren Sumner
Assistent: Ned Hartley
Hantering: Brian J. Robb

Publikationsuppgifter
Utgivare

Titan Magazines

Släppdatum

November 2004

Mediatyp

Magazine

Sidor

66

Allmänt
Serie

Stargate SG-1/Atlantis/SG:U: The Official Magazine

Följt

The Official Magazine 2

FeaturesRedigera

Design DossierRedigera

  • Sammanfatta: Christina McQuarrie: Den kostymdesigner beskriver processen arbetar med att skapa seriens minnesvärda kostymer, medan fördelningen konstnären Jacques Lamontagne förklarar hans roll.
  • Masters Of Design: Todd Masters förklarar hur hans prisbelönta företaget, Masters FX, går om att skapa varelser som uppstått genom teamStargate SG-1 och Stargate: Atlantis.
  • Höga Begrepp: Som Illustrator och Art Director, James CD Robbins hålls upptagen kommer med nya konstruktioner.
  • Orsak och verkan: Visual Effects Supervisor Michelle Comens förklarar för läsaren hur effekterna för både Stargate SG-1 och Stargate: Atlantis utvecklas från början till slut.
  • Den debriefing: Bridget McGuire: Bridget McGuire har hennes arbete att göra för henne på Stargate SG-1 och Stargate Atlantis - som scenografen det är hennes jobb att förverkliga författarnas visioner av fjärran världar.

StammisarRedigera

  • Advanced Telemetri: Stargate SG-1 The Official Magazine lag upp med GateWorld.net för att ge dig all den senaste skopor från universum av Stargate SG-1 och Stargate Atlantis "'.
  • Sammanfatta: Michael Greenburg: Den exekutiva producenten av Stargate SG-1 ger sin dom på seriens åttonde säsong, och avslöjar sina känslor om framtiden för serien.
  • Sammanfatta: Douglas Thar: USAF script rådgivare Douglas Thar har tillbringat de senaste åtta åren kontroll av varje Stargate SG-1 script för militär precision. Här förklarar han hur processen fungerar.
  • Dubbelsidig affisch: I den första av dina fantastiska fria affisch pullouts, den kastar av Stargate SG-1 och Stargate Atlantis gå head to head.
  • Daniels Notebook: De gamla: Mystisk, kraftfull, och upphöjelse - här är allt du behöver veta om Jordens mest avancerade tidigare åkande, direkt från Doktor Daniel Jackson mission anteckningar!
  • Comm Chatter - Brev: Det är din chans att få din åsikt om allting Stargate SG-1 och Stargate Atlantis hörs! Läsare skriva i.
  • Den Kit Bag - Merchandise: någonsin velat veta exakt vad gate resor känns? Nu kan du ta reda på i första hand! Som Stargate SG-3000 simulering ride gör sin väg till USA, vi går bakom kulisserna för att se hur det var gjort.
  • Läsarna Undersökning: Eftersom detta är vår lansering fråga, vi vill veta vad du tycker om tidningen! Du kan låta oss veta här!
  • Mission debriefing: Varje fråga Stargate SG-1 The Official Magazine undersöker en favorit episod från säsonger tidigare. Denna månad: laget får superkrafter i säsong fyras Upgrades!
  • Nästa fråga: Använd gate under en solar flare för att bläddra framåt i tiden och ta reda på vad som finns i Stargate SG-1 The Official Magazine #2