FANDOM

Stargate SG-1: Siren Song
Siren Song
Tillskrivning
Författare
Publikationsuppgifter
Utgivare

Fandemonium

Släppdatum

7 Februari 2006

Mediatyp

Roman

Sidor

336

ISBN-10

095473436X

ISBN-13

978-0954734367

Allmänt
Serie

Stargate SG-1

Förgås av

The Cost of Honor

Följt

Survival of the Fittest

Stargate SG-1: Siren Song är en Stargate SG-1 roman av Fandemonium, som skrevs av Jaimie Duncan och Holly Scott.

Publishers summaryRedigera

Fienden inom...

Prisjägare Aris Boch en gång till har siktet på SG-1. Men den här gången Boch är inte intresserad av handel dem för kontanter. Han behöver de unika talanger Doktor. Daniel Jackson - och han kommer att göra något för att få dem.

Överste Jonathan J. O'Neill och hans team tas till Bochs härjade hemvärld och överlämnas till den vansinniga Goa'uld, Sobek. Besatt av att öppna en mystisk underjordisk valv kräver Sobek att Jackson översätta svårbegripliga skriva på dörrarna. När Jackson vägrar Goa'uld tillgriper förödande åtgärder för att säkerställa hans samarbete.

Med valvet utövar en allt ondskefulla inflytande, tvingar Sobek Jackson och O'Neill mot en skräck som hotar både deras förstånd och sina liv. Samtidigt Carter och Teal'c kamp för att övertyga de svältande folket av Aris Boch värld att riskera allt de har för att rädda SG-1 - och befria deras ödsliga värld Goa'uld evigt.

Kronologiskt PlaceringRedigera

Denna roman utspelar sig under säsong sju av Stargate SG-1.

ExtraheraRedigera

Ett officiellt släppt utdrag från kapitel 3:

Sobek gick mot Daniel med sin enkla underprissättning nåd och klev in i hans plats, som om Daniel var en sak som han ägde. Han var för nära . Om de gjort sitt drag, och Daniel var inte tillräckligt snabb... Daniel stod så rak och stel som han kunde, försöka matcha Sobek längd; för ett ögonblick, varken rörd.

Teal'c grepp om Jacks arm åt innan hans hand föll bort. Så fort tillfälle kom, skulle de ta den.

"Dina hot är meningslösa, "Sobek sade, och viftade på Jaffa, som planat sina vapen på SG-1. "Om dina vänner betyder något för dig, är ditt val enkelt."

Daniel såg inte på någon av dem. Hans haka kom upp, och han pekade på den antika inskription. "Ser du det här ? Har du den minsta förståelse för vad det innebär? Det är en varning. Det betyder att allt är där är farligt. En varning från De gamla är oerhört sällsynt. "Han lutade sig framåt, näsborrar fackling, blicken fortfarande låst med Sobeks, och sade, "Endast en mycket, mycket dum person skulle ignorera det. Vad är där orsakar... här. "Daniel svepte en hand runt i en cirkel, som anger dem alla. "Ingen av oss är immuna mot dess kraft."

Sebek kastade huvudet bakåt och skrattade med typisk Goa'uld nedlåtenhet. "Varför ska en varning från en lång-död ras betyder någonting för oss?", Sade han. Han grep Daniel i nacken, långa fingrar glider runt hans hals som klor av stål. "Det är den kraften som vi måste utnyttja. Så nu kommer att välja, eller att vi kommer att välja för dig."

ReferenserRedigera

Externa länkarRedigera