FANDOM

Stargate SG-1: Savarna
Savarna
Erkännande
Författare

Sally Malcolm

Direktör

Sharon Gosling

Ljud

Steve Foxon

Musik

Steve Foxon

Publikation information
Utgivare

Big Finish Productions

Inspelad

3 Juni 2008

Utsläppningsdatum

Augusti 2008

Media typ

Ljudbok

Discs

1

Längd

70 min

ISBN-10

1-84435-348-6

ISBN-13

978-1-84435-348-6

General information
Serie

Stargate SG-1

Förgående av

Perchance to Dream

Följt av

Stargate Atlantis: Zero Point

Stargate SG-1: Savarna är en ljudbok efter Big Finish Productions, som skrevs av Sally Malcolm.

Publishers summaryRedigera

“Min tolfte graderar lärare en gång sa till mig: "Vi ångrar inte det vi gör i livet, det är saker som vi inte göra som hemsöker oss". Och hon hade rätt.”

Återvänder från en nåd uppdrag, Prometheus angrips och Doktor Janet Fraiser kidnappas. Hitta sig själv bland en besättning på laglösa måste läkaren behandla en desperat sjuk patient och hålla sig vid liv tillräckligt länge för att fly. Men är saker hela att de verkar?

Författare AnmärkningarRedigera

Dr Janet Fraiser är en av de starkaste kvinnliga karaktärer i science fiction-TV och en förebild för många unga kvinnor, så jag var väldigt hedrad att kunna skriva ett manus till den enormt begåvade Teryl Rothery.

Jag har alltid trott att Janet Fraiser har två definierande egenskaper - hennes fullständiga hängivenhet till sin plikt som Stargate Command chefsläkare, och hennes fullkomliga integritet som både läkare och en människa. När man närmar sig detta script jag bestämde från början att placera Fraiser i en situation där hennes integritet sätta henne i strid med hennes professionella ansvar som officer i Förenta staterna flygvapen. Med tanke på Fraisers feisty personlighet, och hennes envisa vägran att kompromissa hennes integritet, skulle resultatet av en sådan konflikt oundvikligen vara volatil!

Savarna ser Fraiser isolerade från SGC, försöker fatta rätt beslut i situationer där hon inte alltid känner till alla fakta. Och, naturligtvis, beror rätt beslut ofta helt på en persons synvinkel ...

Den underbara prestanda genom Teryl Rothery gör detta ljud drama mycket större än summan av dess delar, och jag hoppas verkligen att du kommer att lyssna...

Kronologiskt PlaceringRedigera

Denna berättelse äger rum under säsong sju, mellan Grace och Heroes, Part 1.

RollerRedigera

CD ExtraRedigera

Bakom kulisserna intervju med Teryl Rothery

Alternativ omslagRedigera

Stargate SG-1 - Saverna

Externa länkarRedigera