Stargate SG-1: Ra Reborn Prequel
Ra Reborn Prequel.jpg
Tillskrivning
Författare

James Anthony

Teckning artist

Jorge Correa

Iillustratör

Jorge Correa

Publikationsuppgifter
Utgivare

Avatar Press

Släppdatum

Juni 2005

Mediatyp

Serietidning

Sidor

16

Publisher's summary[redigera | redigera wikitext]

SG-1 lag måste möta deras slutliga fiende gång! I tusentals år en Systemherre styrde många fraktioner Goa'uld spridas över hela universum. Hans styre var orubbligt och alla som vågade emot honom slets sönder av sin stränga vredes. Han var Ra, solguden, och alla vet övervakare av hela Goa'uld ras. När Jonathan J. O'Neill och Daniel Jackson först reste genom Stargate det var deras oväntade idérikedom som i slutändan ledde till undergång detta mest produktiva av despoter. Transportera en naquadah förbättrad kärnstridsspetsar i hans tron ​​rum förstörelsen av självutnämnda herre guden bevittnades av hela befolkningen Abydos. Eller var det...? Som Daniel Jackson berättar historien om den första Stargate uppdrag, en bekant närvaro igen på Abydonianer mark. Har mest fruktade Goa'uld genom tiderna varit återfödd ur askan att terrorisera universum igen? Den längsta hit sci-fi-serien på TV blaster under 2005 med ett gigantiskt ny serie som har avkastningen av Ra​​! Finns i regelbundna och omslutande kåpor av Stargate konstnär Jorge Correa, ett foto täcka av Jack O'Neill och en målad lock av Lucio Rubira.

Framträdanden[redigera | redigera wikitext]

Karaktärer[redigera | redigera wikitext]

Platser[redigera | redigera wikitext]

Organisationer och titlar[redigera | redigera wikitext]

Kännande arter[redigera | redigera wikitext]

Fordon och rymdskepp[redigera | redigera wikitext]

Vapen och teknologi[redigera | redigera wikitext]

Miscellanea[redigera | redigera wikitext]