FANDOM

Stargate SG-1: Children of the Gods - Final Cut
ChildrenOfTheGodsFinalCut
Utsläppningsdatum
Region 1

Juli 22, 2009

Region 2

Juli 27, 2009

Region 4

Augusti 5, 2009

General information
Serie

Stargate SG-1

Längd

92 minuter

Ljudspråk

Engelska, Franska

Undertextade språk

Engelska, Franska, Spanska

Antal av discs

1

Kronologi
Föregås av

Stargate: Continuum (DVD)

Stargate SG-1: Children of the Gods - Final Cut är en speciell frisättning DVD, åter släppa Stargate SG-1 TV pilot "Children of the Gods". Filmen redigerades, givet skarpare och klarare bildåtergivning, åter poäng musiken, och nya och trimmade scener, däribland borttagande av den kontroversiella scenen visar full frontal nudity.

Filmen och ändringar som gjortsRedigera

Handlingen är densamma som med de ursprungliga Children of the Gods. Scenerna har ersatts med nya och nya specialeffekter har lagts till. I själva verket har episoden har huvudsakligen omvandlas och beträffande-utsläppt som en SG-1 direkt-till-dvd-film, komplett med en helt ny öppning titel kort.

Vissa scener skärs från filmen helt och hållet, och vissa händelser inte heller ske, den mest anmärkningsvärda är Charles Kawalskys besittning av en Goa'uld. Detta sker inte på kameran -- i själva verket är Kawalsky står nästan hela tiden under kampen på Chulak, vilket de omständigheter som ledde till parasitens insättningen (när han knackade på marken av en viskning och en symbiot har honom efter att ha lämnat kroppen av en död Jaffa) inte sker. Filmen också slutar inte med honom eller ögonen glödande. Kawalslys ägo av en Goa'uld ingår inte eftersom det inte fanns något behov av att öka nästa episod, enligt uppgift från Brad Wright i ljud kommentar.

Dessutom är vissa bitar av dialogen saknas från de nya skott, men det är oviktiga.

Filmen avslutas med en dedikation till Don S. Davis, som dog i 2008.

FeaturesRedigera

Exempel på remasteringRedigera