FANDOM

Denna artikel är om Stargate Resistance nivå. För Anläggning, se Stargate Command.

Stargate Command är ett multiplayer karta i Stargate Resistance, som äger rum i Stargate CommandJorden.

ÖversiktRedigera

Efter många år, Systemherrarna har äntligen fått en livskraftig transmission nyckel, vilket tillåter dem att passera Jordens Stargate och etablera ett fotfäste inne Stargate Command. De har redan inaktiverat primär iris kontroll, mördade alla befäl som kan detonera SGCs felsäker enhet, och måste nu desarmera själva enheten för att garantera säker passage för de legioner av sina bröder som väntar på att anta rasande förödelse på Tau'ri hemvärlden.

SGCs reserverar styrkor har kallats in för att avvärja attacken. De måste kämpa sig igenom Systemherrarnas styrkor och säkra Stargate utan att förlora kontrollen över den felsäkra anordningen: en massiv sprängämne kan plattas anläggningen, deras sista chans att avvärja Systemherrarna bör deras uppdrag misslyckas.

MålRedigera

Varje sida måste fånga den centrala fånga punkten, sedan ta den motsatta sidan målsättning punkt medan du håller sina egna mål. Fånga alla tre punkter accelererar att lagets poäng. Det andra laget kan bara bryta detta genom att ta tillbaka sin målsättning.

GalleriRedigera

Externa länkarRedigera

Stargate Command on the Official Stargate Resistance website

Stargate Resistance Nivåer
Multiplayer Amarna · Piramess · Stargate Command