FANDOM

Stargate Atlantis: Nightfall
Nightfall
Tillskrivning
Författare

James Swallow

Publikationsuppgifter
Utgivare

Fandemonium

Släppdatum

Februari 26 2008

Mediatyp

Roman

Sidor

304

ISBN-10

1905586140

ISBN-13

978-1905586141

Allmänt
Serie

Stargate Atlantis

Förgås av

The Seer

Följt

Miller's Crossing

Stargate Atlantis: Nightfall är en Stargate Atlantis roman utgiven av Fandemonium, in under Säsong 4 av Stargate Atlantis, och är skriven av James Swallow.

Publishers summaryRedigera

Berget av Aegis...

Bedrägeri och lögner överflöd på den lugna planeten Heruun, skyddad från Wraith för generationer genom sin mystiska väktare - Aegis.

Men med planeten faller offer för en obotlig avmagring sjukdom och två av Överste Sheppards lag går saknas, måste hemligheter Aegis avslöjas. Den chockerande sanningen hotar att slita Herunn samhället sönder, få ner dem gissel Wraith. Men även med en Hive skepp redo att attackera det finns mycket mer som står på spel än ödet för en liten planet.

För Aegis döljer ett hot så katastrofal att Atlantis teamet måste riskera allt för att eliminera den från Pegasus galaxen...

Extrahera Redigera

Ett officiellt släppt utdrag från kapitel 3:

Underifrån, gate mumlade som Lorne enhet klev in i krusningar, och under en lång stund Sam kände en pirra i botten av hennes fötter; hon var nästan gunga på hälarna, som dras av skenet av den öppna kanalen. Jag vill gå med dem.

Utåt var hon oberörd, men inuti Sam försökte knuffa bort tanken utan framgång. Det kändes konstigt att stå här och skicka sitt folk genom Stargate på uppdrag efter uppdrag , att stå här och titta på och undrar vad de skulle ställas inför. Carter var inte främmande för bördor kommando, men hennes uppgifter hade alltid tagit ut henne där. Atlantis var första gången hon fann sig själv med ansvaret för att stanna bakom, och för varje dag i den rollen hon hade ny respekt för Hammond, O'Neill och Landry, hennes tidigare befälhavare; officerare som hade gjort vad hon gjorde nu, att skicka män och kvinnor i det okända, tyst hoppas att varje order de gav skulle vara den rätta.

Lorne var den sista att gå till gaten, och han stannade på tröskeln och tittade upp på henne. Han gav ett kyligt nick, och Carter återvände den.

"Ta med vårt folk hem, Major, "sade hon till honom.

"Du kan räkna med det, Överste."

ReferenserRedigera