FANDOM

Stargate Atlantis: Entanglement
Entanglement
Tillskrivning
Författare

Martha Wells

Publikationsuppgifter
Utgivare

Fandemonium

Släppdatum

31 Maj 2007

Mediatyp

Roman

Sidor

290

ISBN-10

1905586035

ISBN-13

978-1905586035

Allmänt
Serie

Stargate Atlantis

Förgås av

Exogenesis

Följt

Casualties of War

Stargate Atlantis: Entanglement är en roman utgiven av Fandemonium, i under Säsong 2 av Stargate Atlantis, och är skriven av Martha Wells.

Publishers summaryRedigera

Hopp av ödet...

När Doktor Rodney McKay låser en De gamla mysterium på en avlägsen måne, upptäcker han en skrämmande hot mot Pegasus galaxen.

Beslutna att inaktivera enheten innan den upptäcktes av Wraith, Överstelöjtnant John Sheppard och hans team navigera de förrädiska ruinerna av en De gamla utpost. Men försök att förstöra teknologin kompliceras av ankomsten av en främling—en främling som inte kan lita på, en främling som behöver De gamla enheten att återvända hem. Avskuren från backup under attack från Wraith, och med framtiden för universum hänger på en tråd, måste Sheppards team lägga undan sina tvivel och steg ut i det okända.

Men när dödsfiende är din enda bundsförvant, är svek bara ett hjärtslag bort...

ExtraheraRedigera

Ett officiellt släppt utdrag från kapitel 1: Puddle Jumper snurrade i sidled och sedan avsluta över slutet. De tröghetsdämpare gick inte ut, men utsikten vänt galet i hamnen, marken byter plats med himlen. John hörde den kollektiva flämtning, men mullret var redan dö bort. Han kände oket lätta upp och förde dem smidigt ut ur spinn, ta dem upp och bort i den övre atmosfären. John lät hans andas ut, känna svetten bryta ut över hela kroppen. Han såg tillbaka på de andra. Teyla var gripande armarna på sin stol, hade Rodney händer kvar permanent bucklor i Johns axlar, Zelenka såg svag och höll händerna med en mycket blek Miko. Ronon bara tittade imponerad, men han var gripande på luckans tätt. John sade, "Alla okej?"

"Vi var upp och ner, "Zelenka sade svagt. Miko klappade hans arm. "Jag tror att vi är bra. "Teyla tittade upp på Rodney, hennes panna fårad i oro. "Vad var det?" John tvinnade runt för att se att Rodney ansikte var vitt med chock. Rodney strupe arbetade och han sade, "Det är instabil. Denna sensor spik, precis innan explosionen - "Det är inte en Stargate." Miko stirrade på honom uttryckslöst, flämtade sedan i skräck. Zelenka tog en skarp andetag, skakar på huvudet och sade: "Nej, nej, Rodney, det kan inte vara."

ReferenserRedigera