FANDOM

Stargate
Stargate Novel
Tillskrivning
Författare
Publikationsuppgifter
Utgivare

Viking Penguin

Släppdatum

November 1994

Mediatyp

Roman

Sidor

269

ISBN-10

0451184106

ISBN-13

978-0451184108

Allmänt
Serie

Stargate

Förgås av

Första i serien

Följt

Rebellion

Publishers summaryRedigera

En lysande arkeolog och en orädd militär leda ett team genom De gamla Stargate och upptäck en planet där människor är ​​förslavade av den egyptiska guden Ra.

Skillnader Mellan Stargate SG-1 och StarGate KontinuitetRedigera

Stora skillnader mellan Stargate SG-1 och StarGate Kontinuitet sett i novelization av filmen:

  • I SG-1 Överste Jack O'Neill är USAF kallas överste Jonathan "Jack" O'Neil, USMC.
  • I SG-1. MJR. Charles Kowalski kallas Överstelöjtnant Adam Kawalsky.
  • I SG-1, är blast-lansar hänvisad till som personal vapen.
  • I SG-1, är kvarts-kristall, quartzose malm, kvartsit, eller gyllene kvarts kallas Naquadah.
  • Daniel möter Catherine i hans lägenhet, när han finner henne där när han kommer hem, snarare än i hennes bil i regnet.
  • Jack bor i Yuma, Arizona, med Sarah innan att sammanfoga StarGate projektet.
  • I den ursprungliga filmen är gate destination i Kaliam Galaxy. I novelization, är det i Cirrian galaxen. Naturligtvis i' 'SG-1 kontinuitet, har det hela "andra galaxen" sak för Abydos övergivits helt.
  • I SG-1 är Stargate i Cheyenne Mountain, medan här (och i filmen) är platsen ges som Creek Mountain.
  • I SG-1, som vi alla vet, filmen och novelizations "Sha'uri" blir "Sha're" av någon underlig anledning. I denna serie, förblir den "Sha'uri."
  • I den ursprungliga filmen och SG-1 kontinuitet hade Ra endast Horus och Anubis vakter. I novelization är han noteras ha haft (tidigare), skapade Khnum, Sebak, Apis, Hathor, Ammit och andra mänskliga hantlangare samt ur hans anhängare, precis som Horus och Anubis.
  • Den novelization beskriver Ras hemplanet ha varit där alla dog ut, därav hans behöva komma in i en ny kropp, vilket var en process som han själv hade fulländat.
  • SG-1 avser flygande fordon som används av Goa'uld piloter som "Death Gliders," medan novelization ger dem namnet "Udajeets."
  • SG-1 refererar till planeten som Abydos och infödda som Abydans. Det novelization avser den avveckling som Nagada och infödingarna som Nagadans, aldrig använda termen "Abydos" alls.