FANDOM

Stargate: Extinction
Släppt datum

Hyllan obestämd tid

Kontinuitet

Atlantis kanon

Föregås av

"Enemy at the Gate"

Stargate: Extinction [1], tidigare känt som Projekt Twilight, var produktionen namnet på den första filmen baserad på Stargate Atlantis, som skulle ha följt seriens femte säsongen. Stargate: Extinction var till luft på Syfy, och skulle ha följts av fler äventyr från den försvunna staden av De gamla, om det skulle ha varit en framgång.

Filmen skulle ha spelat in i den etablerade mytologi Stargate Atlantis, men historien skulle inte ha bördan av att knyta ihop lösa trådar berättelse från TV-serien. Det skulle ha varit mer likt Continuum än Ark of Truth eftersom det skulle fortsätta berättelsen om Atlantis i en -off erbjudande [citat behövs]. Medan äventyret skulle ha varit fristående, skulle tecken stunder verkligen dra nytta av tidigare erfarenheter och framtida potential [citat behövs]. Medan det var verkligen potential för delningsfilter av SG-1 aktörer, exekutiv producent Joseph Mallozzi hoppas att två serier av filmer skulle förbli åtskilda.

Enligt Joseph Mallozzi, "Det är inte så mycket en båge driven filmen som ett äventyr som innehåller en hel del av de bakre berättelse element som vi har presenterats fram till denna punkt, inklusive själva staden, vår karaktär, och några återkommande tecken. filmen kommer att vara bättre än säsong fem. "Guide kommer att vara i filmen. [2]

BakgrundRedigera

ProduktionRedigera

  • Joseph Mallozzi sade: "Jag kan inte förutsäga om en pågående serie av Atlantis-baserade filmer kommer att bli framgångsrik." "Men om utförandet av de två SG-1 filmer är något att gå efter, är publiken där ute."
  • Joseph Mallozzi sade: "Medan jag gillar tanken på att vissa crossover, tror jag SG-1 filmer ska SG-1 filmer och Atlantis filmer Atlantis' filmer," han sa. "Två filmer från varje per år skulle vara en sann bästa fall." Ingen kommentar gjordes på idén om Stargate: Universe film.
  • Joseph Mallozzi sade: "Antalet Stargate filmer som produceras varje år beror delvis på schemaläggning." "Jag tror att vi skulle kunna producera så många som tre Stargate (antingen SG-1 eller Atlantis) filmer per år", sade han. "Four är en lång-shot, men mycket möjligt."
  • Joseph Mallozzi bekräftas på June 13th 2010 blog entry att den information som finns på filmens IMDB page, inklusive författare och releasedatum möjligt är "önsketänkande."
  • Joseph Mallozzi sade: "Jag är ledsen att säga men annullering [av Stargate Universe ] sätter bromsarna på vad framsteg som SGA film hade gjort under den senaste månaden, hyllor det på obestämd tid.... i motsats till vad vissa kanske tror, är annullering av 'SGU' 'mycket dåliga nyheter för dem som ser fram emot en Atlantis film."
  • Joseph Mallozzi sade: "För vad det är värt, involverade det en återgång uppdrag att Pegasus, det tragiska slutet av en relation, i början av en annan, och en överraskande progression i alliansen mellan en man och en Wraith."
  • En ytterligare kommentar från Mallozzi i sin blog states that it would have been revealed that the moonbase mentioned on SG-1 was Atlantis which had been relocated there.

ReferenserRedigera

  1. May 16, 2009: Producer reveals Atlantis movie title"
  2. March 11, 2009: An Unintentional Oversight, Updates, Another Guest Blogger, and The Mailbag on Joseph Mallozzi's Weblog.
  3. May 25, 2008: The Land of Laughs, by Jonathan Carroll"

Externa länkarRedigera