FANDOM

SCI FI Logo HQ

Sci Fi Australia är en Australien satellit (kabel) kanal som nyligen har lanserats.

Sci Fi (Syfy) franchisebutiker spänner över hela världen, inklusive USA, på Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Spanien, Latinamerika, Italien, Ryssland, Polen, Rumänien och Benelux.

Sci-Fi som genreRedigera

Sci Fi Australia är den första australiensiska kanalen till enbart luft Sci-Fi genren tv-serier och filmer. Sci Fi Australia har ett partnerskap med CBS Paramount, NBC Universal och Sony Pictures Television

VisarRedigera

Sci Fi Australia sänds följande visar, Medium, Stargate Universe, Stargate Atlantis, Stargate SG-1, Buffy: The Vampire Slayer, Battlestar Galactica, The Dead Zone, Charmed, Star Trek: Enterprise och mer.

Det finns också speciella evenemang såsom maraton och tävlingar, såsom Marathonia händelse som sänds den första serien av Warehouse 13, Buffy och Startrek.

BroadcastingRedigera

Sci Fi Australia är bara tillgänglig på premiären Kabelnät, FOXTEL & Austar,på kanal 125 och 165 (för en 2 timmars bakåt av visar att luft på kanal 125) för Foxtel användare.

Stargate Atlantis och Stargate SG-1 luft veckonätter kl 9:30 CET (möjligen växlar mellan visar varje natt) Med Stargate Universe slutar sin kör först nyligen

TemanRedigera

Som med de flesta tv-kanaler följer en grundläggande tema som används för reklam och design. För närvarande använder lila och vitt tema, formad planet linje design och lila böjda typsnitt. Den använder moln att visa sina annonser för nästa upp visar disipating till lila moln i Sci Fi-logotypen (tillsammans med den grundläggande ljust lila dimma och lila fåglar som flyger i bakgrunden. Som visade senare Reklam för utställningar ges vanligen ett slags av humoristisk strategi, en seriös inställning eller en adventorous tillvägagångssätt (t.ex. med Stargate, visar en "out of this world" stil). för närvarande är det inte har ändrat sin tema som med andra kanaler ofta gör.

Se ävenRedigera

Syfy - Den utomlands motsvarande Sci Fi Australia (samma moderbolag)

Externa länkarRedigera