FANDOM

MimicProcessor1

Maskinen behandlar människor.

Scanning enhet är en enhet som skapats av Stragoth rasen.

ÖversiktRedigera

Detta är en stor enhet som placerades inom ett område säkras genom Stragoth och var avgörande för fortsättningen av deras holografiska mimetisk avbildning enheter. Fångad individer placerades i processorn där de inneslutna i en kokong formad anordning varpå de upphängd i luften genom taket. De förblev medvetslös i detta tillstånd och varje fångat individen tillåtet för en Stragoth främmande för att använda en holografisk förklädnad av den person som var en fånge.

MimicProcessor2

Medlemmar av Stargate Command instängda processorn.

Maskinen som en länk mellan processorn själv och en efterlikna anordning som tillät Stragoth agenter för att behålla sin förklädnad. Om dödas, väcker fången individen i processorn från sin inducerad sömn. När befriade, en människa fången kunde separera sig från maskinen. Processorn hade svårt, men att ge en holografisk duplikat för dem som var Jaffa eller var en före detta värd till en symbiot.

HistoriaRedigera

När utomjordingar hade etablerat en fotfäste vid Stargate Command, började de infiltrerade anläggningen och skapade efterlikna processorn i Nivå 23, där de började imitera folket i bas.

Efter bedragare av Överste Jonathan J. O'Neill dödades, vaknade den verkliga O'Neill i banan för härma processorn. Han befriade sedan sig själv och andra som hade sina Stragoth bedragare dödade. (SG1: "Foothold")

Enheten överfördes senare till Area 51 för studier, tillsammans med 12 mimetisk avbildning enheterna. (SG1: "Smoke and Mirrors")