FANDOM

SG1 Season 9

En promotional bild för säsong nio.

SG1 Season 9 banner
SG-1 Säsong 9
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
Säsong 8 Säsong 10

Säsong nio av Stargate SG-1 började sändas på Juli 15, 2005 på den USA-amerikanska Syfy. Den nionde säsongen avslutades den mars 10, 2006, efter 20 episoder på samma kanal. Claudia Black dök upp en återkommande roll i åtta avsnitt. Den nionde säsongen börjar med Generalmajor Henry Landry har antagit befälet över Stargate Command, och nykomlingen Överstelöjtnant Cameron Mitchell försöka få SG-1 laget tillbaka tillsammans efter händelserna i den åttonde säsongen. De säsong båge kretsar kring det nya hotet i Ori, en ras som Doktor Daniel Jackson och Vala Mal Doran släppa lös i en okänd galax , och som hotar ett korståg i Vintergatan galaxen för att omvandla varelser till deras religion, som kallad Origin.

Sända episoderRedigera

Image Titel Number Airdate Planeter Raser Fiender
Avalon-1 "Avalon (Part 1 of 3)" 901 Juli 15, 2005 Dakara, Jorden Jaffa N/A
Överstelöjtnant Cameron Mitchell, en veteran F-302 fighter-interceptor pilot som deltog i slaget vid Antarktis, har fått befälet över SG-1. Hans plan är att återförena det gamla laget. Men Överstelöjtnant Samantha Carter verk i Area 51, Teal'c arbetar nu heltid för Free Jaffa NationDakara och Doktor Daniel Jackson kommer att Atlantis. Ett besök från Vala Mal Doran förändrar allt.
Avalon-2 "Avalon (Part 2 of 3)" 902 Juli 22, 2005 Celestis, Dakara, Jorden Jaffa, Ori*, Ver Egen* Administratören
Teamet finner en massa skatt i en De gamla grotta under Glastonbury Tor, England. Bland dem är en lång räckvidd kommunikationsenhet, som är ansluten till samma stenar som används av Joe Spencer. När Doktor Daniel Jackson och Vala Mal Doran placera stenarna på enheten, deras medvetanden reser miljontals ljusår till en annan galax, där de ursprungligen trodde De gamla att leva, men hitta en helt annan, men liknande ras.
Doci "Origin (Part 3 of 3)" 903 Juli 29, 2005 Celestis, Jorden, P3X-421 Jaffa, Ori, Ver Egen Doci, Prior
Doktor Daniel Jackson och Vala Mal Doran är medvetna om Ori och upptäcker att människor tvingas tillbe dem eller dö. Från dem, Ori kännedom om förekomsten av Vintergatan och Prior, en missionär av Ori, sätter sin fot i galaxen. Samtidigt Generalmajor Henry Landry, den nya chefen för Stargate Command, planerar att lära sig mer om den nya Jaffa ledare, Gerak.
The Ties That Bind-2 "The Ties That Bind" 904 Augusti 5, 2005 Arlos' World, Jorden, Caius's world, Inago's planet, Onämnd planet, Onämnd planet Jaffa, Oranianer Lucian Alliansen
Efter Vala Mal Doran bort Kor mak armband s bindande Doktor Daniel Jackson och hennes tillsammans, de går skilda vägar, bara för att passera ut igen strax efter. Den enda chansen att rädda dem är att se forskare undersöker armband. Men för att få honom att hjälpa, måste de köra en serie allt farligare ärenden.
The-Powers-That-Be "The Powers That Be" 905 Augusti 12, 2005 Jorden, P8X-412 Folket av P8X-412*, Ori Administratören
P8X-412, en planet som tidigare tillhörde Qetesh (knappen Goa'uld som en gång hade Vala Mal Doran) har besökts av en Prior. SG-1 besöker den här planeten för att övertyga den enkla folk inte att dyrka Ori.
Beachhead while-Mark9-detonated "Beachhead" 906 Augusti 19, 2005 Jorden, Kallana Jaffa, Ori Nerus, Prior
Ori planerar att använda Kallana, en Jaffa fäste, för att iscensätta en invasion av Vintergatan. SG-1, med hjälp av Överstelöjtnant Samantha Carter skickar Prometheus för att stoppa den.
Ex-Deus-Machina "Ex Deus Machina" 907 Augusti 26, 2005 Dakara, Jorden Goa'uld, Jaffa Ba'al, Trust
En Jaffa på något sätt hittades död på Jorden. Stargate Command snart att upptäcka att Gerak har sänt Jaffa till Jorden för att hävda sitt pris; Ba'al gömmer på Jorden och hotar att detonera en naquadah bomb om de inte lämna honom ensam.
Babylon "Babylon" 908 September 9, 2005 Jorden, P9G-844 Sodaner* Damaris
Överstelöjtnant Cameron Mitchell är bakhåll och fångas upp av en grupp av legendariske rebell Jaffa känd som Sodaner. Men eftersom han förmodligen dödat en av sina egna innan han fångades, han utmanas att Kel shak lo, en Sodan kamp på liv och död.
Prototype "Prototype" 909 September 16, 2005 Jorden, P3X-584 N/A Khalek
En sken glitch i en Stargate kastar SG-1 ur kurs och på en annan planet. Efter att ha hittat en väg runt det, upptäcker de ett laboratorium med en man i stasis pod namnet Khalek. De inser snart, dock att han är en genetisk hybrid som skapats av Anubis.
TFourthhorseman11 "The Fourth Horseman (Part 1 of 2)" 910 September 16, 2005 Chulak, Dakara, Jorden, P9G-844 De gamla, Jaffa, Sodaner Damaris
SG-6 återgår till Jorden från att undersöka en planet besöktes av en Prior, de oavsiktligt orsakar en pesten som snart sprider sig utanför Stargate Command till den intet ont anande allmänhet. Orlin avkastning i form av ett barn och berättar Tau'ri sanningen om Ori.
Tfourthhosemanpartt211 "The Fourth Horseman (Part 2 of 2)" 911 Januari 6, 2006 Chulak, Dakara, Jorden, P9G-844 De gamla, Jaffa, Sodaner Damaris
Med plåga snabbt sprider sig till hörnen av Jorden, SG-1 tänker använda en ny disruptor enhet för att fånga en PriorSodaner världen, samma Prior som startade pesten. Gerak, ledare för Jaffa, har förvandlats till en Prior att ge Jaffa möjlighet att acceptera Origin.
Galar2 "Collateral Damage" 912 Januari 13, 2006 Jorden, Galar Galaraner* N/A
Galaranerna har teknologin för att implantera minnen i människors sinnen. När Överstelöjtnant Cameron Mitchell vaknar med minnet för att ha mördat en av forskarna bakom dess utveckling, SG-1 måste hjälpa bevisa att det egentligen inte är hans minne och att han är oskyldig.
A Room of Alternate Samantha Carters "Ripple Effect" 913 Januari 20, 2006 Jorden, PX7-455 Asgard, Tok'ra Alternativ SG-1
SG-1 avkastning tidigt från ett rutinuppdrag, troende annorlunda än Generalmajor Henry Landry viktiga detaljer om deras uppdrag. Då verkliga SG-1 återvänder till sitt korrekt schemalagd tid. Snart andra SG-1s från alternativa verkligheter börjar anlända och den verkliga SG-1 måste hitta ett sätt att få dem tillbaka till sina egna verkligheter, men inte allt är som det verkar när den första alternativa laget har planer egna.
Sg1-s09e14-0 "Stronghold" 914 Januari 27, 2006 Dakara, Jorden, P2M-903 Goa'uld, Jaffa Ba'al
Medan Överstelöjtnant Cameron Mitchell besöker en gammal vän, Teal'c och Bra'tac märker att flera Jaffa börjar agerar konstigt. Som Teal'c undersöka vidare, han fångas och lär sig att Ba'al har hjärntvättade dem.
Battle-of-Tegalus "Ethon" 915 Februari 3, 2006 Jorden, Tegalus Tegalaner Nadal
Jared Kane av Rand Protektorat, trotsar order och färdas genom Stargate till Jorden. Han informerar SG-1 att hans folk besöktes av en Prior, som instruerade dem att bygga en satellit och med det, förstöra Caledonianer Federationen. De skickar Prometheus för att förstöra satelliten, men skeppet självt förstörs, tillsammans med ett antal av dess besättning.
Sg1-s09e16-0 "Off the Grid" 916 Februari 10, 2006 Jorden, P6G-452 Goa'uld, Jaffa Ba'al, Netan
Efter ett misslyckat uppdrag att lära sig om nya, extremt beroendeframkallande Lucian Alliansen gröda, Kassa, planetens Stargate är strålade bort innan SG-1 kan fly. Efter att ha lärt att flera Stargate har försvunnit, Generalmajor Henry Landry frågor den fängslade Nerus om vem som är ansvarig.
Sg1-s09e17-0 "The Scourge" 917 Februari 17, 2006 Jorden, Gamma Site R-75* R-75
Efter SG-1 tvingas in "Barnvakt duty" för Internationella Tillsyns Rådet representanter på Gamma Site, ett myller av buggar forskarna undersöker rymningar fångenskap och löper amok över hela planeten.
Arthur's Mantle "Arthur's Mantle" 918 Februari 24, 2006 Jorden, P9G-844 Sodaner Volnek
Överstelöjtnant Cameron Mitchell och Överstelöjtnant Samantha Carter är "ur fas" efter aktivering Arthur's Mantel och kan fastna på det sättet för evigt och snart, Doktor Daniel Jackson möter samma öde. Samtidigt Teal'c och en team anländer på Sodaner hemplanet och upptäcker att Volnek har härjats av en Prior, döda dem alla. Dessutom är teamet fångade.
Sg1-s09e19-0 "Crusade (Part 1 of 3)" 919 Mars 3, 2006 Jorden, Ver Isca Ori, Ver Iscaner* Prior
Vala Mal Doran använder en lång räckvidd kommunikationsenhet från Alteran Hem Galax och kommer i kontakt med Jorden genom Dr Daniel Jackson till varna Stargate Command att Ori kommer till Vintergatan och det kan finnas något sätt att stoppa dem.
P3Y-229-prelude "Camelot (Part 2 of 3)" 920 Mars 10, 2006 Camelot, Jorden Asgard, Jaffa, Ori, Tok'ra, Folket av Camelot* Ori
SG-1 går till Camelot, efter att ha funnit sin adress från Arthur's Mantel, i hopp om att hitta ett sätt att stoppa Ori innan de anländer till Vintergatan. Under tiden en ny Supergate upptäcks, där de planerar att hindra Ori från att ringa in, men de är för sent.

RollistaRedigera

HuvudkaraktärRedigera

Återkommande karaktärRedigera

BesättningRedigera

Utvecklad av Television med

Co-Producent

Producent

Handledande Producenter

Co-Executive Producent

Executive Producenter

Kreativ Konsult

Story redaktör

Associera producent

Executive Lonsult

Rollfördelning

Produktion chef

Första Assistent Direktör

Andra Assistent Direktör

Musik

Original Stargate Themes by

Direktör av fotografi

Produktion Designer

Redaktör

Handledande Art direktör

Art direktör

Set dekoratörer

Fastighet mästare

Special Effekter samordnare

Kameraoperatör

Chefsljustekniker

Nyckelgrepp

Andra Enhet Direktör

Ljudtekniker

Huvudmålare

Kostym Desinger

Makeup Artist

Prostetisk Effekter

Hårstylist

Prostetisk Animatronic Operatör

Produktion samordnare

Manus handledare

Manus samordnare

U.S. Rollfördelning Associera

Extra rollfördelning

Rättslig råd

Assistent till Executive Producenter

Produktion revisor

Plats chef

Transport samordnare

Stunt samordnare

Strid samordnare

Postproduktion handledare

Visuell Effekter handledare

Postproduktion samordnare

Assistent redaktör

Visuell Effekter samordnare

Digital Effekter samordnare

Ledande Artist

Playback handledare

Ljud handledare

Ljud redaktör

Musik redaktör

Mixning

TriviaRedigera

AwardsRedigera

NominationsRedigera

  • Nominated Saturn Award för "Best Syndicated/Cable Television Series"
  • Nominated Saturn Award för "Best Actor on Television" (Ben Browder)
  • Nominated Saturn Award för "Best Supporting Actress on Television" (Claudia Black)

MediaRedigera

DVDRedigera

Externa länkarRedigera

Säsong 1 Säsong 2 Säsong 3 Säsong 4 Säsong 5 Säsong 6 Säsong 7 Säsong 8 Säsong 9 Säsong 10