FANDOM

Ra's familj var en Goa'uld familj. (RPG: "Stargate SG-1: Living Gods: Stargate System Lords") (RPG: "Stargate SG-1: The Ultimate Visual Guide") (RPG: "Stargate SG-3000")

HistoriaRedigera

FamiljemedlemmarRedigera

  • Ra - han var make till Hathor och Högsta Systemherre av Goa'uld imperiet. Han var pappa till Heru'ur. Han blev dödad av Jonathan J. O'Neill och Daniel Jackson.
  • Hathor - hon var maka till Ra och mamma till Heru'ur. Hon blev dödad av Jonathan J. O'Neill.
  • Heru'ur - han var son till Hathor och Ra och brorson till Apophis. Han blev dödad av Apophis.
  • Apophis - han var bror till Ra och farbror till Heur'ur. Han dog när Cronus' Ha'tak kraschade på Delmak.
  • Klorel - han var son till Apophis och Amaunet. Han blev utvunnen ur hans värd Skaara.
  • Setesh - han var bror till Osiris och han blev dödad av Samantha Carter efter hon använde hans kara kesh.
  • Osiris - han var bror till Setesh och han blev utvunnen ur hans värd Sarah Gardner.
  • Tefnut - hon är syster och maka till Shu. Hon är mamma till Geb och Nut dotter av Ra.
  • Shu - han är bror och make till Tefnut och pappa till Geb och Nut. Han är son till Ra.
  • Geb - han är son till Tefnut och Shu och sonson till Ra. Han är make till Nut.
  • Nut - hon är dotter till Tefnut och Shu och syster till Geb och dotterdotter till Ra.
  • Satra - hon är dotter till Apophis. Hon överlevde till år 3000. Hon försökte hämnas henne länge döda far, dödades av Tau'ri av Jorden.