Denna artikel är om Stargate Resistance nivå. För Planeten, se Piramess.

Piramess är ett multiplayer karta i Stargate Resistance, som äger rum i staden Piramessplaneten i Vintergatan galaxen.

ÖversiktRedigera

Piramess är en gång tempererat värld nu helt höljt i is och snö. Invånarna av denna värld har utarbetat en enhet väder kontroll som håller temperaturen varm inom gränserna för sina tempel städer. Detta väder kontroll teknologi skulle kunna användas som ett vapen i andra världar, och Systemherrarna har tagit notis om detta. År 2010, en styrka Goa'uld ned på denna fridfulla planet från omloppsbanan, använder enheten väder för att frysa huvudstäderna. Med en sådan anordning, kan de tvinga hundratals världar till underkastelse. Men styrkor Tau'ri har kommit att återställa Piramess' planetära försvar och kör Systemherrarna bort.

MålRedigera

Varje sida behöver tech i motståndarlagets bas. Köra över fienden konsolen samlar tech, återvänder tech till konsol poängen. Den centrala byggnaden finns enheten vädret kontroll. Köra genom skyddsområdet på övervåningen aktiverar eller avaktiverar enheten.

SGC måste engagera Systemherrarna, hindra dem från att fånga väder enhetens hemligheter, och få kraft kristaller för att återställa planetens försvarssystem. Systemherrarna vinner genom att besegra SGC, och genom att få uppgifter kärnor innehåller hemligheter vädret styrsystemet

Varje uppgifter core eller kristall måste fångas från fiendens bas och återvände till spelarens egen bas. En lyckad fångst är värt 40 poäng. dödar tjänar en spelare två punkter. Köra genom den centrala kärnan av vädret styranordningen (på övre våningen i centrala strukturen) aktiverar en snöstorm som skymd sikt och hjälper till att maskera en tech bärare för en lyckad fångst. Interaktiva objekt runt kartan (idag representerat genom glödande ringar) är värda en enda punkt till spelaren utlösande objektet (stående i riggen). Dessa objekt respawn på olika platser runt kartan.

GalleriRedigera

Stargate Resistance Nivåer
Multiplayer Amarna · Piramess · Stargate Command
Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.