FANDOM

Peter Ludlow
Peter Ludlow
Biografisk information
Ras

Tau'ri

Hemvärld

Jorden

Kön

Man

Född

26 Mars 1969

Politisk information
Grad

O-6 Överste

Lojalitet
Av universum information
Framträdanden

Uninvited

Aktör

Jodie Graham

Peter Ludlow är en manlig Tau'ri och är en Överste i USA:s Flygvapen som tjänstgjorde i den Mellanöstern innan han ges Stargate Command där han ursprungligen utsetts till andreman till SG-14 om han senare steg till kommandot sitt eget team, SG-25.

BiografiRedigera

Född på mars 26 1969, i staden Harrisburg, Pennsylvania hade Ludlow en alldaglig barndom och så småningom utbildade sig till snickare så att han kunde komma in familjens företag. Trots att han blev ganska lyckad, hade Ludlow alltid hyste en önskan att komma in i militären och så, vid tjugotvå års ålder, trädde han in i USA:s Flygvapen. När fyller sin grundläggande utbildning vid Lackland Flygvapen Bas i Texas, Ludlow uppenbara talanger och förmågor ledarskap sågs av hans överordnade, som sedan rekommenderade honom till Black Ops division.

Ludlow fortsatte med att göra ytterligare två år av Special Operations utbildning, som varade ungefär två år, innan de placeras ut som en del av en dold lag i Mellanöstern. Efter att ha överlevt detta uppdrag, gick Ludlow på att tjänstgöra i många tjänsteresor i tio år, som specialiserat sig på Mellanöstern. Men under 1999, var Ludlow upp som kandidat för en SG team tjänstgör Stargate Command. Efter att acceptera läget, var han andre i befäl av SG-14, där han förmodade serveras fram till 2005 då han fick befälet över SG-25.

På grund av sin tidigare utbildning, åtog Ludlow team ofta hemlig och stealth-uppdrag på andra planeter, men de var också skickliga på räddningsuppdrag och var ofta användas för att bistå andra SG teamen. (SG1: "Stargate SG-1: The DVD Collection 78") På en av sina hemliga uppdrag, till planeten utsedda P9J-333 av Tau'ri, som Ludlow team fick Sodaner osynlighet enhet och med uppgift att övervaka Ori Prior som hade skickats för att konvertera till planet till Origin. Även användningen av enheterna, utlöste de omedvetet en interdimensionell parasit från en annan dimension.

Detta fel muterade en av planeterna lokala djur i en ond vilddjur som sedan attackerade Ludlow och hans team. Trots att de alla var svårt skadade, var Vala Mal Doran kunna använda en Goa'uld helande enhet för att läka sina skador och räddade deras liv. (SG1: "Uninvited") Teal'c senare rapporterade att det var olyckligt sin överordnade förmågor som taktiker hade svikit honom när han anfölls av odjuret, men att han såg fram emot att träffa Ludlow tillbaka i aktiv plikt. (SG1: "Stargate SG-1: The DVD Collection 78")

Bakom kulissernaRedigera