FANDOM

Pegasus är hem för många levande arter. Några av dem har uppnått en hög grad av tekniska framsteg, medan andra förblir primitiv. Medan raser av andra galaxer har påverkat Pegasus en hel del, (t.ex. De gamla, Tau'ri) i särklass mest inflytelserika inhemska arter i galaxens historia är Wraith.

Lista av Identifierade Pegasus raserRedigera

Image Namn Hemvärld
Steve Wraith Wraith homeworld
Wraith är en vampyriska Hive-baserad art som skörda "livskraft" av andra människoliknande varelser för att få näring genom rotskott på högra handflata. Otaliga världar i Pegasus galaxen lever i ständig rädsla för Wraith, som återvänder regelbundet för att culling sina mänskliga besättningar. Efter att ha tagit sig mätta, Wraith övervintra i århundraden, övervakade av Keeper, innan de vaknar och foder igen.
WraithHybrids Människo-Wraith Hybrid Okänd
Människo-Wraith Hybrid var en ny konstruerad art som började dyka upp i Pegasus galaxen. Människo-Wraith Hybriden var artificiellt skapad genom att använda människa som tvingades genomgå omvandlingsprocess gör dem en art som matchade de kvaliteter människor med Wraith. Lastlight arbetade med skapa en mer perfekt balanserad organism som fusionerades egenskaperna hos de två raserna men var konstruerad för att sakna en svaghet som skulle bli undergången för Wraith, som var behovet att mata på livet av andra varelser.
Misbegotten Människo-form Wraith M8G-352
Människo-form Wraith var Wraith som förvandlas till människa när de får Iratus bug retrovirus. Efter processen startat undertrycker retroviruset Wraith DNA och Wraith får människa utseende. En bieffekt av retrovirus processen är minnesförlust. Men den genetiska behandlingar är inte stabilt och injektioner av retroviruset som kräver regelbundet för att upprätthålla de förändringar som på kroppen.
65 Bug People Taranian settlement
Bug People var en typ av Iratus hybrider genmanipulerade art som har skapats i Pegasus galaxen. Bug People hade en liknande utveckling som den Wraith, var dessa Bug People långt mer djuriska utseende. De besatt insectoid stil huvuden med mandibles kring munnen samt en blåaktig chitinous exoskelett som täcker sina kroppar med ett hårt skal på ryggen.
Vlcsnap-241423 Michael's experiment Onämnd planet
Michael's experiment var en gentekniskt ras skapades av Lastlight. Michael's experiment var en av de tidigaste versionerna av Lastlight's Hybrider. I experimentet blandade Lastlight människa och Iratus bug genetiskt material med en kombination av flera andra livsformer läggas till sitt genetiska makeup.
Crystal of M3X-387 Kristall av M3X-387 M3X-387
Kristall av M3X-387 är ett kristalliniskt ras som lever på bark av träd. Kristallen är vilande tills de aktiverar sig, vilket gör dem lyster. Det är okänt om de aktiveras när de känner att det finns en människa, eller om de med jämna mellanrum göra detta. De avger en ovanlig energi signatur. Kristallen kan på något sätt få folk att komma upp och röra den.
Sakari01 Sekkari Okänd
Sekkari är en nuvarande utdöd civilisation som distribueras enheter inom Pegasus galaxen. Deras "seed carrier" är ett som medel för att påbörja sin utveckling på nytt på andra världar, samt ett slutförvar av kunskaper att tala om för Sekkari ättlingar allt som en gång var. De är också den enda kända kisel-baserade livsform i både Pegasus och Vintergatan galaxen.
DaedalusVariationsAliens Unknown Alien Okänd
Unknown Alien är en humanoid ras som verkar bor i Pegasus galaxen i ett alternativt universum. Unknown Alien sågs av Första Atlantis Spaning Team när de transporteras till ett alternativt universum av på alternativ verklighet motor fann en alternativ Daedalus som verkade över New Lantea. Unknown Alien verkar vara i konflikt med Jorden och Atlantis Expeditionen.
Example Manta utomjording Radek Colubia
Manta utomjording var en art av varelser i Pegasus galaxen. Flera av de varelser upptäcktes på en karg planet, som heter Radek Colubia av Radek Zelenka, som var extremt varmt och i samma system som New Lantea. Varelsen var anpassad att leva i en mycket varm miljö. Varelsen ansågs lever i flockar på hundratals.
EnergybeingM5S224 Energi varelse av M5S-224 M5S-224
Energi varelse av M5S-224 är en ras av energi som är bebodd planeten M5S-224. För resenärer verkade rasen som en vit dimma genomsyrar luften runt planetens Stargate. Massor av varelserna dödas när en öppningen Stargate släppt sin instabil vortex.
Sanctuary-beast Sanctuary Beast Planet of the Cloister
Sanctuary Beast var en varelse som skapades över tid av Folket av Cloister. Varelsen var en fysisk manifestation av rädsla, som genererades av folket på planeten genom deras nära upphöjd tillstånd.
"Varning: Följande avsnitt tvetydigt kanon.
Image Namn Status "Divine" title
Example Woard MC4-502
Woard var en genmanipulerade Wraith/Människa hybrider som förändrades med DNA från en okänd art av händerna på De gamla av City-skepp Admah. Woard skapades var uppvuxna i laboratorier i de lägre nivåerna i staden.