FANDOM

Outbreak
Outbreak
Tillskrivning
Författare

Steve Crow

Publikationsuppgifter
Utgivare

Alderac Entertainment Group

Släppdatum

2003

Sidor

42

Allmänt
Serie

Stargate SG-1 Roleplaying Game

Förgås av

Först i serien.

Följt

The Herilian Agenda

InledningRedigera

Denna Living Spycraft följetong är en crossover med Stargate SG-1 universum och flera händelser och karaktärer som härrör från denna serie. De viktigaste "skurkar", företrädda här är Replikatorer, som först visas i Stargate SG-1 avsnitt, "Nemesis."

Tidigare i avsnittet 3,22: "Nemesis" och 4,1 "Small Victories," Asgard skeppet Biliskner kraschade in i Stilla havet 643 kilometer utanför kust Kalifornien, med både Replikatorerna och Stargate Command (SGC)s Giza Stargate ombord. Flera Replikatorer överlevde kraschen och tog över ryska ubåten Blackbird. Även SG-1 medlemmar behandlas utomjording hotet, så sopade ryska flottan havet och i hemlighet återhämtade sig Stargate (tros av amerikanska att den förstörts). Ryssarna återkrävas också tre skadade Replikatorer och halkade in dem i stasis innan de kunde återuppliva. Även om SGC senare lärde ryssarna höll Giza Stargate (i avsnitt 4.7: "Watergate"), de fortfarande förbli omedvetna ryssarna besitter Replikatorerna också.

Efter den ryska regeringen förvärvade SGC rapporter replicator incident och insåg hur farligt varelser var de framträdde några trevande försök stäng sedan projektet ner sex månader senare. En forskare, Karil Fedorov, var för nyfiken att släppa taget dock och gick till Katerina Forlova, en rysk maffia chef som används drönare att begå stölder. Federov förhandlat med Forlova att skriva av hennes stora maffian skulder och fortsätta arbeta på Replikatorerna i utbyte mot varelser "användning i brottslig verksamhet.

Innan den ryska militära programmet stängdes helt, används Karil hans säkerhetsprövning att glida in och ta bort tre inert Replikatorerna, ta dem till hans lägenhet där han träffade Forlovas hantlangare, Pavel Denisov. Denisov eskorteras Pavel att Forlova nuvarande bas av verksamheten, och gamla kloster 32 kilometer utanför Moskva. Stölden upptäcktes sex timmar senare och Överste Chekov, chef för den ryska Stargate programmet lanserades en omedelbar utredning (se Stargate SG-1 avsnitt 6,1-6,2: "Redemption, Part 1", "Redemption, Part 2" och 6,17 "Disclosure" för mer information om Chekov).

Osäker på situationen och antalet förrädare inom projektet och hans organisation, överklagade Chekov till Senator Robert Kinsey som chef för Senaten Anslag Kommittén för den amerikanska National Intelligence Department (NID). Han bad Kinsey att skicka ett team av betrodda USA agenter till Moskva för att finna de saknade Replikatorerna, visste att han kunde lita på lojaliteter av utomstående mer än sina egna män. Snarare än risken värderas NID agenter använde Kinsey sin statliga pull "låna" en Agency team för uppdraget.

Teamets eskort i Moskva är Dr. Svetlana Markov, en av Chekov är några absolut pålitliga allierade och någon som arbetade med SGC tidigare (i avsnittet "Watergate").

Tyvärr för Chekov, har sina överordnade auktoriserade agenter egna att följa agenturs team och Karil fortsätter att arbeta med Replikatorerna, omedveten om hur farliga de är och hur nära han är att av misstag aktivera dem...

FramträdandenRedigera

KaraktärerRedigera

VarelserRedigera

HändelserRedigera

PlatserRedigera

Organisationer och titlarRedigera

Kända arterRedigera

Fordon och skeppRedigera

Vapen och teknologiRedigera

MiscellaneaRedigera

Externa länkarRedigera

  • Outbreak on the Living Spycraft website.