FANDOM

Nouvs planet
Blockade skyline
Astrografisk information
Address

UniverseGlyph29.svg UniverseGlyph06.svg UniverseGlyph11.svg UniverseGlyph27.svg UniverseGlyph34.svg UniverseGlyph20.svg

Galax

Onämnd galax

Samhällelig information
Ras

Obebodd (nuvarande)
Folket av Novus (tidigare)

Befolkning

0

Teknologisk period

Ingen (nuvarande)
Information Ålder (tidigare)

Jord intresse
  • Evakuering plats
  • Rensning för förnödenheter
Under kontroll av

Drönare (nuvarande)
Folket av Novus (tidigare)

Av universum information
Framträdanden

Blockade

"Herre jävlar, vi ringde Pittsburgh."
Eli Wallace

Nouvs planet är en planet i en avlägsen galax och har en Stargate. På planeten finns det en bosättning som grundades av Folket av Novus.

HistoriaRedigera

KoloniseradeRedigera

Några århundraden före 2010 så blev planeten koloniserade av Folket av Novus efter att folket började att grunda ett antal off-world kolonier på andra världar. Kolonierna var grundade när Novus låg på Industriell Ålder. Kolonin föreslår att invånarna på planeten hade nått liknande avancerad teknologisk nivå som Novus var 2010. Men fortfarande hade byggnaderna påminner om det sena 20th Århundrade industriellt marken på landsbygden, som några av Destiny besättning jämfört det negativt Pittsburgh. Det finns två Stargate inom räckhåll.

Vid något tillfälle några år innan Destinys ankomst, en berzerker drönare upptäckte avancerad teknologi på planeten och attackerad planeten, förstör delar i huvudstaden Terminus. Det går inte att parera drönare attackerna flyttade överlevande kolonister Stargate till landsbygden i utkanten av huvudstaden. Några överlevande frivilligt att köra de återstående fordonen leds bort från bosättningen, i egenskap av en skenmanöver så resten av sitt folk kan evakuera till en annan koloni genom Stargate. Drönarna kvar på den övergivna planeten blev inaktiv.

Nuvarande historiaRedigera

Några år efter invånarna övergav planeten, medlemmar av Destiny Expeditionen använt planeten som en tillfällig evakuering webbplats medan Destiny genomgick en farlig manöver för att fylla på sina energireserver från blå superjätten. Expeditionen team utforskade staden för att få mat, kläder och medicin. De drönare drogs till den aktiva Stargate och anföll men expeditionen kunde fly utan förlust. (SGU: "Blockade")

Kända invånareRedigera

Kända städerRedigera

GalleriRedigera

NoterRedigera

  • Till skillnad från sina kamrater på en annan planet, folket i detta frodades koloni och byggde en stad med en avancerad infrastruktur. Det kan dock ha grundats långt tidigare än de andra kolonin.
  • Kolonin ger oss en indikation på deras utveckling av Engelska under en 2000-årsperiod från att skriva på skyltfönster och tidningen. "Novunian Engelska" innehåller märkbara skillnader från Modern Engelska såsom elipsis onödiga konsonanter och en språklig förskjutning mot stava saker fonetiskt på vokal och konsonant användning utflykt de många inkonsekvenser som för närvarande ingår i språket. Exempel är "Markit" istället för "affär", "Atak" istället för "attack" och "Seege" istället för "belägring".