FANDOM

Mara
Mara11
Biografisk information
Ras

Lord Protector's folk

Hemvärld

Lord Protector's Planet

Kön

Kvinna

Politisk information
Lojalitet

Prinsessa

Av universum information
Framträdanden

The Tower

Aktör

Chelan Simmons

"Min far har lovat att om vi är gifta, kommer följden att falla till mig!"
—Mara to John Sheppard

Mara är en kvinnlig människa och medlem av kungahuset i Tower City-skeppLord Protector's Planet i Pegasus galaxen. Hon är dotter till Lord Protector och en syster till Tavius​​.

Mara var fullt medveten om det bleknar De gamla Teknologi Aktivering gen i sin familjs blodsband, och gjorde sin fysiska kropp tillgängligt för Överstelöjtnant John Sheppard i hopp om att han kan gifta sig med henne och ta hennes fars plats, återställa styrkan av genen och se positionen för Lord Protector till hennes familj.

Innan han kom, kammarherren, Otho och Tavius​​ hade konspirerat för att förgifta och döda Tavius ​​och Mara far. När Tavius ​​besteg tronen, skulle han se till att Otho skulle ges rätt att gifta Mara.

Mara bad Sheppard att avvika Tower, men Otho hade redan tagit De gamla Teknologi Aktivering genterapi Sheppard hade nyligen lämnat. På grund av detta skulle Otho gifta Mara och ta tronen stolen för sig själv. I en duell med Sheppard, ryckte Sheppard Otho kniv och skär honom med det. Kniven, även spetsad med gift, dödade Otho ögonblick senare lämnade Mara att gifta vem hon ville.

Med tornet tömmas på all makt från Zero Point Module när Doktor Meredith Rodney McKay kortvarigt aktiverat City-skeppets Stardrive, har tagit makten ur händerna på den kungliga familjen och återvände till Eldreds folk nedan. (ATL: "The Tower")