FANDOM

Samtidig:
Hallonaner-Geldaraner konflikt
PortalComputer
Simulering av kriget.
Datum:

2006

Plats:

M4D-058

Resultat:

Fred mellan Hallona och Geldar

Stridande
Befälhavare

Nola

Baden

Styrka

Okänd antal av Geldaraner

Okänd antal av Hallonaner

Offer

En Geldaraner luftskepp

Ingen

Hallonaner-Geldaraner konflikt (2006) var en konflikt utkämpades mellan Hallonaner och Geldaraner.

HistoriaRedigera

BörjanRedigera

Konflikten mellan båda nationerna började år 2004 efter John Sheppard och Meredith Rodney McKay hade hittat ett rumAtlantis och dem trodde det var ett spel genom utveckla sin nation på sitt sätt genom ge instruktioner att utveckla samhällena och utan veta om nationerna var verkliga.

Men efter Evan Lornes team hade upptäckt nationerna på M4D-058 var dem i spelet. Expeditionen upptäckte även att nationerna i en konflikt mellan varandra och hade börjat samtidigt som Rodney och Sheppard fann rummet. Dem försökte dem förhandla fred mellan nationernas ledare men vägrade förhandla. Sheppard och Rodney försökte få ledarna att sluta fred med varandra men deras försök misslyckades och dem fick sedan reda på Baden ledare för Hallona hade gett order om ett anfall mot Geldar så började kriget.

SlagetRedigera

Nola ledare av Geldar hade gett order om sända ett luftskepp med en bomb till Hallona och släppa bomben ovanför en av Hallonas byar. Men John Sheppard sköt ner luftskeppet och då gav Nola order sända resten av luftskeppen med bomber.

Sheppard och Rodney strålades upp till Daedalus och dem kom på en plan att hacka in i nationernas portal datorterminal och ladda upp domedagsscener och fick båda ledarna tro att deras sida var på väg och vinna. Daedalus sköt några skott mot planeten för öka spänningen men skadade inga.

AftermathRedigera

Efter terminalerna stängdes av så förklarade både Sheppard och Rodney för ledarna om deras plan och så slutade kriget och det blev åter fred mellan deras nationer igen. (ATL: "The Game")