FANDOM

Drop the Sirs
DropTheSirs
Produktion
Serie

Stargate Universe

Webisode

1.25

Airdate

Maj 17 2010

Regisserad av

Ivon R. Bartok

Rollista
Skådespelare

Brian J. Smith som Lt Matthew Scott
Jamil Walker Smith som MSgt. Ronald Greer

Kronologi
Förgående av

Wait For It

Följt av

Like a Hug

KinoWebisodes
Kino webisode
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31 32 33 34

Wait for it är tjugofemte webisode i serien 34 Kino webisoder.

SynopsisRedigera

Lt Matthew Scott försök att rensa luften med MSgt. Ronald Greer om att lämna honom kvar på planeten.

HandlingRedigera

Tidigt en morgon ombord på Destiny, Lt Scott in i mässa för att hitta Greer som redan sitter vid ett bord. Greer vänder sig Scott som "sir", vilket fick Scott uppmuntra släppa de formaliteter, med tanke på deras avstånd från hemmet.

Scott går därefter Greer vid bordet och börjar be om ursäkt för att lämna honom kvar i de kollapsade ruinerna av en onämnd planet. Han berättar Greer att det inte var lätt att lämna honom och att han var säker på att han var död. Greer försäkrar honom att ingen förklaring är nödvändig, men Scott fortsätter. Han förklarar att hade Chloe och Eli inte varit på planet med dem, skulle han ha stannat.

Greer svarar med att återigen säga att han förstår. De är "vänner, bröder" men det är ett viktigt band till sin plikt. Han säger att det är Scotts jobb att ge order och att det är hans jobb att följa dem, utan att fråga. Om Scott hade stannat, är det möjligt att de båda skulle ha dött på planeten. Han försäkrar Scott, berätta för honom att inte förlora någon sömn över det som det var rätt beslut.

Scott frågar Greer hur många officerare han har tränat. Greer svarar med "bara de jag gillade."

Bakom kulissernaRedigera

Externa länkarRedigera

Drop the Sirs on the official MGM website.