Tidigare:

Andra drönare attack på Destiny

Nästa:

Slaget vid Novus koloni

Drönare blockad av Destiny
Drone Blockade.jpg
Konflikt:

Tau'ri-Drönare kriget

Datum:

2010

Plats:

Onämnd galax
Novus planet

Resultat:

Destiny framgångsrikt laddad

Stridande

Tau'ri

Drönare

Befälhavare

Överste Everett Young

Kontroll skepp

Styrka

Destiny

Kontroll skepp
Berzerker drönare

Offer

Minimal skada på Destiny

Flera berzerker drönare

Drönare blockad av Destiny var en händelse som inträffade mellan Tau'ri av Destiny Expeditionen och berzerker drönare av en okänd främmande ras under 2010 i en onämnd galax.

Prelude[redigera | redigera wikitext]

Periodvis behöver Destiny att ladda i stjärnor, orsakar helst röda dvärgar som skador på skeppet endast kunna hålla fyrtio procent kraften. Drönarna fick reda på svaghet och började blockera alla stjärnor i Destiny väg som uppfyllde kriterierna för att ladda så att skeppet skulle behöva möta dem i strid om den ville ladda.

Första stjärna[redigera | redigera wikitext]

Det måste laddas igen, Destinys kurs som för en stjärna, med en aerobraking manöver runt en gasjätten att resa till stjärnan. Där fann besättningen en kontroll skepp blockad den och engagerade den och dess drönare i striden i ett försök att ta sig runt dem och nå stjärnan som drönarna inte kunde följa dem in. Drönarna helt enkelt flyttat för att blockera deras väg och oförmögna att ta en strid med drönare och har förflutit tillräckligt med tid på grund av aerobraking manöver, flyr besättningen att FTL med minimala skador snarare än att fortsätta att kämpa.

Andra stjärna[redigera | redigera wikitext]

Fortfarande behöver för att ladda sätter besättningen en kurs för en stjärna utanför Destinys planerade väg att ladda hoppas inte att hitta drönare där. För att vara säker på att de kommer att kunna hoppa till FTL om nödvändigt, faller besättningen ut tidigt och väntar på heltid för enheterna att svalna. När de når slutet av tidsfristen, drönarna attack igen och hoppar Destiny igen snarare än att försöka slåss.

Novus koloni[redigera | redigera wikitext]

Börjat få lite ström och behöver desperat att ladda, kommer Eli Wallace upp med en riskfylld plan för att ladda insidan av en blå superjätte i stället för en röd dvärg, en plan som kräver de flesta i besättningen att evakuera skeppet när han och Dr Nicholas Rush stanna kvar och använda De gamla miljödräkter er för att manuellt piloten skeppet genom stjärnan. Besättningen evakuerar till den enda planeten i serien, en Novus koloni som tycks ha övergetts. De vet Stargate som används kommer att dra drönarna, men hoppas kunna vara borta innan de kan komma dit. På planeten, rensar de för varor och Dr Morrison lär sig av en tidning att planeten blev attackerad av drönare. Papperet visar också gate läge, efter att ha flyttats från en mer avancerad till en mindre avancerad stad får en majoritet av befolkningen att fly.

Medan dem söker staden för leveranser, ett av de drönarna som förblev på planeten låst på radiosignaler och stift sökningen team. En annan drönare kommer snart att hjälpa men Morrisons försök att ringa upp porten drar bort det. Den första drönare förstördes av Överste Everett Young, Lt Matthew Scott, MSgt. Ronald Greer, medan Lt Vanessa James och Varro samordnad förstörelsen av det andra. Efter att ha hört vad som visar sig vara en kontroll skeppet tillvägagångssätt besättningen återvända till Destiny tio minuter för tidigt innan skeppet kan starta det är drönare.

Aftermath[redigera | redigera wikitext]

Eli plan fungerar och Destiny är laddas, men Dr Lisa Park är flash-blind försöker rädda växter från Destiny trädgård. Medan planen blir framgångsrik, är det inte sannolikt att fungera igen. Dessutom började drönarna blockera alla planeter med StargateDestinys väg. (SGU: "Blockade")