FANDOM

"Vi vet att en Replikator sinne kan digitaliseras och överföras från en kropp till en annan, men jag har upptäckt ett sätt som ger oss möjlighet att existera på obestämd tid som områdena energi, effektivt ladda upp oss i subrymd där vi kommer vara fria att röra sig i galaxen kompliceras av fysiska existens."
Koracen
Digital ascension

En Asuraner går igenom den digital upphöjelse processen.

Digital upphöjelse var ett nytt förfarande som utvecklats av oseriösa Asuranerna som ville hitta ett sätt att upphöjelse, men var oförmögna att göra detta på grund av deras mekaniska natur. Det upptäcktes att en konstgjord väg var möjlig som digitaliserats sinnet av Asuraner och gjort dem ett fält av energi som fanns inom subrymden. Processen resulterade i avskiljandet av nanite band som hålls kroppen tillsammans, vilket sönderdelas vid den punkt de existerade bara som energi i subrymd, där de skulle vara fria att uppnå verklig upphöjelse. Men det fanns ingen nästa steg och Asuranerna ingått ett tillstånd där de var i ständig rörelse och buller som liknade det värsta migrän en människa kunde drabbas av. Deras brist på kropp innebar att de var fria att resa galaxen och lever datorsystem. Förekomsten av dessa Asuranerna kunde bli upptäckt av plötsliga bygga av energi som resulterade i förflyttning urladdningar att kunde såra organiska varelser.

Det var i slutändan ett otillfredsställande tillstånd och ganska flyktiga ett särskilt när samverkar med ny teknologi. En enda sinne en av dessa Asuranerna var för mycket för även De gamla teknologi för att innehålla och de kunde manipulera maskiner, ger dem möjlighet att ta kontroll över datorsystem samt orsakar strömavbrott. De kunde återfå en nanite baserat fysisk form, men endast med hjälp av De gamla teknologi som kan skapa nanite. (ATL: "Ghost in the Machine")