FANDOM

Tidigare:

Slaget vid Novus koloni

Destiny attack på drönare
Destiny hits command ship
Destiny hoppar av FTL nära Kontroll skepp
Konflikt:

Tau'ri-Drönare kriget

Datum:

2010

Plats:

Onämnd galax
Meteorite planet

Resultat:

Tau'ri seger

Stridande

Tau'ri

Drönare

Befälhavare

Överste Everett Young

2 Kontroll skepp

Styrka

Destiny
1 De gamla skyttel

2 Kontroll skepp
Berzerker drönare

Offer

Minimal skada på Destiny
1 De gamla skyttel

2 Kontroll skepp
Flera berzerker drönare

"Vi kan inte springa, vi kan inte gömma sig, vi måste kämpa."
Nicholas Rush

Destiny attack på drönare är en strid mellan berzerker drönare av en okänd främmande ras och Destiny under 2010 i en onämnd galax.

PreludeRedigera

Behöver veta var det var säkert att stoppa för leveranser, Eli Wallace och Dr Nicholas Rush lyckades spåra var surret kontroll skepp fanns och upptäckte att de var på varje planet i Destinys väg. Behöva åter fylla på sina förråd kom besättningen upp med en plan för att ställa in sköldar för att frekvensen av drönare vapen, efter att ha fått denna information från drönare som de fångat och attackera en drönare kluster.

Första attackRedigera

Destinydroppar av FTL och angriper en kontroll skepp och dess drönare. Destiny skadar kontroll skeppet med sin vapen medan den egna sköldar hålla mot drönarna attacken. Drönarna börjar använda självmord går att komma igenom skölden, men innan alltför mycket skada kan tas, Destiny hamnar i position och förstör kontroll skeppet med sitt huvudvapen, vilket gör att drönare inerta. Tyvärr ger planeten inte mycket utrustning och det finns inget sätt att taktiken kommer att fungera igen.

Andra attackRedigera

Behöver Palladium hydride att fixa åtta stasis pod som en del av en plan för besättningen att gå in stasis och hoppa över resten av galaxen, Destiny lanserar en attack på en kontroll skeppet blockad en planeten som håller det material de behöver i meteorer. Destiny hoppar ur FTL ett kort steg bort från planeten och lanserar en skyttel på autopilot med samma sköld ändringar sänder samma signal en aktiv Stargate skulle ge bort. Det bygger på kontroll skeppet som hoppar till den position och attacker skytteln. Skölden hålla, även om skytteln inte tar någon skada och skytteln kommer i närheten kontroll skeppet där dess motorer är överbelastade av Eli och den exploderar, förstör kontroll skeppet.

AftermathRedigera

Besättningen får Palladium hydrid som behövs för att fixa de åtta stasis pod och de flesta av besättningen in stasis, men en av de skida är för illa skadat att fixa i tid. Körs på minst livsuppehållande kan en person hållas vid liv i två veckor och försöka fixa pod i tid så Eli volontärer och sätter Överste Everett Young och Rush, de två sista förutom honom vaken i stasis och återstår bakom sig för att försöka åtgärda problemet. (SGU: "Gauntlet")