FANDOM

Connor Trinneer
Trinneer
Biografisk information
Födelsenamn

Connor Wyatt Trinneer

Födelsedatum

Mars 19, 1969

Födelseort

Walla Walla, Washington

Kön

Man

Höjd

5' 11"

Nationalitet

Amerikan

Andra information
Påtaglig roll

Charles 'Trip' Tucker III   (ST:ENT)

Stargate universum information
Karaktär

Lastlight

Connor Trinneer är en Amerikan television skådespelare. Han är mest känd för rollen som Charles 'Trip' Tucker IIIStar Trek: Enterprise och LastlightStargate Atlantis.

Biografi Redigera

Trinneer föddes den 19 mars 1969 i Walla Walla, Washington. Han tillbringade många år i Kelso, Washington, som deltar i grundskolan, mellersta och några gymnasiet. Han deltog Pacific Lutheran University i Tacoma, Washington. Även på universitetet, spelade han college fotboll tills han hittade agera. Han avlade examen med hans kandidatexamen of Fine Arts examen i skådespeleri, sedan fortsatte med att få sin herres of Fine Arts-examen från University av Missouri-Kansas City.

FamiljRedigera

Trinneer gifte Ariana Navarre den 29 maj 2004. Deras första barn, Jasper, föddes den 11 oktober 2005.

KarriärRedigera

Han kom först till uppmärksamhet med en stark utveckling i Arcadia på Huntington Theater Company i Boston, och mycket av hans arbete har hittills varit i teatern. På senare tid har han haft flera gäst-huvudrollerna i TV, bland annat One Life to Live, Sliders och Touched By An Angel. Han hade också en viktig roll i TV anpassning av AR Brits lek Far East, spela konflikt homosexuella officeren Bob Munger. Från 2001-2005 spelade han Commander Charles "Trip" Tucker III på Star Trek: Enterprise.

Efter indragningen av Enterprise har Trinneer återvänt till gäst-huvudrollerna, inklusive en återkommande roll som Wraith Lastlight i Stargate Atlantis.

RollerRedigera

Externa länkarRedigera