FANDOM

Anhur
Biografisk information
Ras

Goa'uld

Hemvärld

Okänd

Kön

Asexuell (manlig personlighet)

Politisk information
Grad

Krigsmästare

Lojalitet

Ra

Av universum information

Anhur var en Goa'uld krigsmästare som var i tjänst den besegrade Högsta Systemherre Ra. Han ansågs ha varit en av de viktigaste generaler i sol gudens arméerna och ledde dem på övergrepp på flera världar. Han ansågs vara en mästare strateg och hans taktiska skicklighet var oöverträffad. Detta resulterade bara i honom bli rikligt belönad av sin herre som brukade Anhur att bosätta poäng med rivaliserande Goa'uld. Utöver detta var han också tillåtet att utnyttja någon av Ras resurser för att nå sitt mål. Han var känd för sitt privat-aktiviteter som uppmuntrades av Ra ​​för att säkerställa att Anhur är instinkter var skarp och höll honom upptagen för att se till att hans prisade krigsmästare inte skulle tänka vänder sig mot sin herre.

Anhur var engagerad i en personlig vendetta när hans herre kom på Abydos. Istället för att gå sin herre, han utkämpar ett krig mot Goa'uld Amurru på planeten Tuat. Han var nära att nå seger över sin motståndare när han fick ett meddelande från hans herre som uppgav att ett uppror pågick på Abydos och Anhur var att återvända på en gång ta itu med det och den störande Tau'ri som hade kom på planeten. Anhur trodde inte budskapet vara äkta - vilket han senare skulle kräva - och vägrade att återvända för att avsluta sin långa fejd med Amurru. Nästa nyhet han hört var att Ra hade dräpts av händerna på Tau'ri som han hörde från några av den utströmmande personliga vakter Ra som lyckades komma undan.

Först trodde Anhur tror inte att detta stämmer, men Jaffa informerade honom om sanningen av sagan. Att tro att hans egen overksamhet hade orsakat döden av hans herre, skulle Anhur överge sin chans på att besegra Amurru och skulle resa från planet till planet men aldrig besöker Abydos trots hans Jaffa försöker övertyga honom att göra det. Detta berodde främst på att Anhur trott att, som Ra svek genom att inte akta sina herrar samtal, kunde han inte besöka platsen för hans misslyckande. Han skulle resa till Chulak och esconced sig bland Goa'uld som styrde den världen.

På Chulak förblev Anhur som en motvikt till de system av Apophis och hans allierade. Under sin tid i denna låga nyckelroll, insåg han att Apophis makt var vaxning vid tiden för Ra frånfälle som Anhur trodde sig vara ansvarig för. Detta skulle resultera i den andra Systemherre försök att övertyga Anhur, av hån eller på annat sätt, att aktivt motsätta sig Apophis. Emellertid var Anhur makt inte så stor som hans motståndare och blev därmed osäker på hans chanser att lyckas i en sådan strävan. Ändå söker Anhur ett sätt att ångra sitt förflutna misslyckande. Oavsett om han lever eller dör var oviktigt för honom, allt som betydde något för honom var att han gör en trotsig ställning mot ormen Gud som hans herre skulle ha önskat. Detta gjorde honom något unikt bland Goa'uld som de flesta lätt skulle överge band till sin herre och system för att bli mästare själva. (RPG: "Stargate SG-1: Fantastic Frontiers: Stargate Season One")

Jack O'Neill
Denna karaktär artikel är en stub. Du kan hjälpa Sv.Stargate av utvidga det.