FANDOM

FYI

Denna artikel är icke-kanon

Denna artikel behandlar ett ämne som har bedömts som definitivt icke-kanon antingen sin egen skapare eller Stargate producenter, och bör därför inte tas som en del av SG1/SGA/SGU continuity.

Alexandria Klaus
Alexandria Klaus
Biografisk information
Ras

Tau'ri

Hemvärld

Jorden

Kön

Kvinna

Politisk information
Grad

Befälhavare

Lojalitet

USA

Av universum information
Framträdanden

Alexandria Klaus - Lista av Framträdanden

Alexandria Klaus är en kvinnlig Tau'ri som lever på planeten Jorden.

BiografiRedigera

Klaus föddes på Jorden, där hon tog värvning i USA:s armé och blev en del av Stargate programmet när mystisk utomjordisk objekt avslöjades. Även den första expeditionen hade avslöjat planeten Abydos, var det senare upptäcktes att en annan Stargate fanns på Jorden. Dessutom en utomjordisk lik upptäcktes som ledde till bildandet av en annan expedition för att avslöja den andra Stargate. Detta uppdrag skulle ledas av Befälhavare Alexandria Klaus där hon skulle biträdas av Doktor Joel Murphy. Utomjording artefakt spårades till en nyupptäckt bit landmassa som senare utformades som ö av Doom. Att resa med hangarskeppet Stormguard, var Alexandria och hennes män på väg att stiga när skeppet attackerades av ett stort Mutant bläckfisk som hade förvrängts av den andra Stargate energi. Det var bara Alexandria försök till att bekämpa varelsen hon visa sig en kunnig ledare och därmed besegrade odjuret. När det skedde, tog hon medlemmarna i hennes expedition på ön för att fortsätta sitt uppdrag.

När de var på land, träffade de deras guide Mustata som hjälpte tar dem genom djungeln. Under sina resor, upptäckte de en annan Stjärn-Krigare, men detta exemplar var i själva verket levde och varnade dem att vända tillbaka eller förstöras, när fredliga kontakt erbjöds slog varelsen Alexandria Klaus som leder till en eldstrid med utomjordingen. Innebar dock sin avancerade teknologi och unika fysiologi det var okänslig för konventionella attacker. Det var bara tid ankomsten av Joel Murphy användning av en prototyp electro-gun som skickar motstridiga krafter i Star-Warrior därmed döda den. Medan upprörd över att ta ett liv, försäkrade befälhavare Klaus honom om nödvändigheten och de fortsatte med sitt uppdrag. Så småningom avslöjade att de andra Stargate och hon skickade Dr Murphy att göra det. Just som han var på väg att göra det, var ett spjut kastades från träd som Alexandria lyckats skjuta ned med henne pistolen innan det kan skada Joel. Även initialt ovetande om pistolen attack och arg med Klaus pekade Alexandria Dr Murphy på de nya siffrorna från träden. En stam av primitiva människor talade inledningsvis sitt eget språk som Mustata kunde översätta men ledaren av stammen visade att de hade lärt sig engelska. Hon kallade sig Regalia och dess folk var de Barn av Ra som dyrkade guden Ra samt var protecters av "heliga" Stargate.

Befälhavare Alexandria Klaus försökt att förhandla med Regalia och framhöll att de skulle stänga av Stargate eftersom det var ett hot mot planeten. När detta blev klart för Regalia och att inkräktare inte skulle avvika, slog hon och knackade Klaus tillbaka. Detta ledde till en eldstrid mellan barn Ra och Alexandria styrkor men Klaus försökte att stoppa sina egna män från att attackera om de inte lyssna på henne. Eftersom kampen fortsatte öppnade den andra Stargate igen och få mer Stjärn-Krigare till fältet. Då Regalia gick före dem, slog de henne och började slakta både expedition personal samt sina egna barn av RA. Det var bara en plötslig airstrike till regionen gjorde utomjordingar reträtt. För att undgå förstörelse, Alexandria tillsammans med sin expedition och de överlevande medlemmarna av barn av Ra lämnade också området. (Stargate: "Stargate: Doomsday World 1", "Stargate: Doomsday World 2", "Stargate: Doomsday World 3", "Stargate: One Nation Under Ra")

Hon har i den alternativa kontinuitet Stargate som inte har SG-1.