FANDOM

Ten artykuł to dopiero zalążek! Pomóż nam go rozbudować!

Widma (Wraith) — Rasa stworzona przypadkowo przez Pradawnych którzy po przybyciu do galaktyki Pegaza postanowili ją zaludnić. Widma wyewoluowały z owadów, posiadają zdolność żerowania. W trakcie jednego z żerowań DNA owada zmieszało się z DNA człowieka i powstały Widma.

HistoriaEdytuj

W krótkim czasie Widma zdobyły wystarczającą technologię, by podbić obszar Pegaza. Widma wytoczyły wojnę Pradwnym, którą wygrały przez pychę ich przypadkowych twórców, którzy wysłali 3 statki typu Aurora (każdy zasilany 1 MPZ) w głąb terytorium Widm. Zdobyły one wtedy 3 moduły punktu zerowego, dzięki którym pomnożyły swoją liczebność i swoje siły

Po zakończeniu wojny z Pradwnymi Widma przeszły w stan Hibernacji gdyż w galaktyce było zbyt mało ludzi, aby wykarmić ogromna armię wyhodowaną na potrzeby wojny.

Wybudzeni zostali przez - obecnie - majora Sheparda który zabił strażniczkę wszystkich Widm przez co wszyscy przedstawiciele rasy wybudzili sie naraz.

Największym wrogiem Widm są Starożytni,replikatory,Tau'ri oraz oni sami.

WyglądEdytuj

Posiadają szarobiałe włosy, zielonkawą skórę, ale nie mają brwi. Widma mogą jeść ludzkie jedzenie, co może zaspokajać ich głód do pewnego wieku, jednak po jego osiągnięciu nie mogą zaspokoić ich głodu w ten sposób. Żerowanie polega na wchłanianiu siły życiowej ofiary przez otwór żerny w dłoni. Syte Widma potrafią się regenerować (po za głową).Posiadają zdolności telepatyczne (największymi odznaczają się królowe).

Technologia WidmEdytuj

Technologia Widm opiera sie przedewszystkim na organicznych, hodowanych w laboratoriach tkankach. Widma hoduja m.in. statki:

  • Statki-Roje (zarządzane przez królowe),
  • Krążowniki (eskortujące Statki-Roje),
  • Myśliwce-Żądła (po za standardowym uzbrojeniem posiadające wiązki do porywania ofiar).