FANDOM

Ten artykuł to dopiero zalążek! Pomóż nam go rozbudować!

Sojusz Czterech Wielkich Ras (ang.: Alliance of Four Great Races) - sojusz zawarty pomiędzy czterema rasami: Asgardami, Pradawnymi, Noxami i Furlingami. Asgardczycy określili mianem "Piątej rasy" Tau'ri.

Historia Edytuj

Sojusz powstał około 10 tys. lat temu. Rasy, między którymi został on zawarty, były w tamtym czasie największymi potęgami w znanym kosmosie. Cechował je wysoki rozwój technologiczny. Za siedzibę sojuszu obrano planetę w Drodze Mlecznej, zwaną Heliopolis. Znajdowała się tam baza danych zawierająca cały dobytek wiedzowy, kulturalny i historyczny ras sojuszu zapisany w czterech językach poszczególnych ras, ale także języku uniwersalnym dla wszystkich istniejących istot - języku atomów.

Rasy sojuszu Edytuj

Asgard Edytuj

Osobny artykuł o rasie Asgardów znajdziesz tutaj.

Asgardzi byli rasą pochodzącą z planety Othalla w galaktyce Idy. Byli oni zaangażowani w wojnę z goa'uldami oraz replikatorami. Wspierali Tau'ri w walce z oboma tymi rasami. Asgardzi w wyniku degradacji genetycznej stracili możliwość rozrodu, co skierowało ich rasę na prosta ścieżkę do wyginięcia. Swoją technologię przekazali Tau'ri, z którymi od momentu nawiązania kontaktu pozostawali w bardzo dobrych stosunkach.

Pradwni Edytuj

Osobny artykuł o rasie Pradawnych znajdziesz tutaj.

Pochodzą z nieznanej galaktyki, przybyli oni jednak do drogi mlecznej, aby zasiać w niej "ziarno życia". Byli kiedyś znani wraz z Ori pod wspólna nazwą Alteran. Po długim czasie spędzonym w Drodze Mlecznej Pradawnych dotknęła straszliwa plaga, na skutek której przenieśli się do galaktyki Pegaza.

W galaktyce Pegaza również zaczęli rozsiewać życie w postaci ludzi na planetach. Natrafili się tam jednak na owady żerujące na ludziach. W wyniku takiego żerowania owady przejęły geny ludzi i wyewoluowały do humanoidalnej rasy Widm. Widma wytoczyły wojnę pradawnym, którą ci przegrali i zostali zmuszeni do ucieczki z Pegaza. Pradawni wrócili na Ziemię, gdzie większość przeszła ascendencję, a nieliczni zaczęli żyć wśród ludzi.

Noxowie Edytuj

Noxowie żyją w Drodze Mlecznej. Są nastawioną pokojowo rasą kochającą naturę. Uważają, że każde życie jest święte, dlatego nigdy nikogo nie atakują - nawet w obronie własnej. Posiadają technologię (lub umiejętności) pozwalające na maskowanie obiektów - bez względu na jego rozmiary - a także wskrzeszanie ludzi. Są bardzo podobni do ludzi, jednak ich ubiór, jak i włosy podkreślają ich przywiązanie do natury.

Furlingowie Edytuj

Nie wiadomo o nich praktycznie nic.