FANDOM

Heimdall — genetyk Asgardu. W przeciwieństwie do innych Asgardczyków, Heimdall wydaje się wykazywać postawę o wiele bardziej przyjazną i entuzjastyczną w kontaktach z ludźmi.

BiografiaEdytuj

2002Edytuj

Po trzydziestu tysiącach lat dryfowania w kosmosie zostaje odkryty starożytny statek Asgardu. Na pokładzie znajdują się trzy kriogenicznie zamrożone ciała pierwotnych Asgardczyków. Heimdall uważa, że te ciała są kluczem do niedoskonałej technologi klonowania, która doprowadza do upadku Asgardu. Ukrywa się przed Replikatorami na planecie Adara II. Jest to niezamieszkałą planeta w drodze mlecznej chroniona przez Traktat Planet Chronionych. Niestety praca w spokoju nie trwała długo. Planeta została zaatakowana przez Goa'ulda Anubisa, który wysłał statek pod dowództwem Ozyrysa. Thor odparł atak wroga ale jego statek został zniszczony. Okazało się, że Anubis udoskonalił swoją flotę o technologię Pradawnych.

Walka z Replikatorami zajmuje flotę Asgardu, więc nikt nie może pomoc Thorowi. Freyr prosi jednak o pomoc Dowództwo Gwiezdnych Wrót. SG-1 bez Daniela Jacksona (dostąpił oświecenia) wyrusza na pomoc Thorowi, który przetrzymywany jest Goa'ulda. Heimdall wyjawia powody dla których jest na tej planecie. Dochodzi do misji ratunkowej, po której SG-1, Thor oraz Heimdall wraz ze swoimi badaniami uciekają z planety na pokładzie Tel'tak. Ostatecznie udaje się im uciec dzięki pomocy trzech statków klasy O'Neill.

Dalsze prace i losEdytuj

Gdy Replikatory zostały pokonane, Heimdall ciężko pracował w Galaktyce Ida, aby znaleźć brakujące ogniwo do błędu genomu. Jednak badania Heimdalla nie powiodły się i najprawdopodobniej zginął razem z innymi członkami swojej rasy, gdy popełnili masowe samobójstwo.